Gåeryd är helt ok! Kanske inte världens bästa för det är gräsramp :-) men den fungerar med inte allt för tung båt...Det är lurigt att köra ut därifrån bara...mängder med sten. Vill du veta hur man ska åka ut därifrån utan klippa en massa stenar så bor jag 2 km ifrån...:-)
Vet inte hur det ser ut på djupkartan med grund, men ett ekolod är att föredra i den sjön-
Rusken är tyvärr smågösarnas sjö! Men det finns väldigt gott om gös...om man inte är ute efter storlek...
Vart i rymmen finns det fina djup? Vi metar enbart gös och det är därför intressant!
Kätteln som jag har fått för mig att den heter :-) fiskar inte många i eller? förmodligen inte så djup då om den växer igen? Borde gå en hel del gös där!?
Vi ska nog neråt idag och imorgon, jag och två kompisar!
Men jag kommer ju vara vid lången en hel del för mormor har ett hus/stuga där vid sjön. Så då kanske du skulle kunna guida mig! Så är du välkommen till Rusken och guidas i Gåeryds delen...vi har inte testat så mycket än i den delen.
Är det utanför öarna Kalvö, Mossö och Långö som kratern ligger?
Går det åka från kätteln till Rymmen med båt?
Hur djupt är det i utloppet vid åmynningen från Rymmen till Kätteln?
Finns det djupkartor över dessa sjöar?
Tack på förhand!
Det går en kanal där som ska vara upp till 5 meter djup har jag för mig.
Men det är steningt på vissa ställen, men alla som har mindre båtar kör därifrån till rymmen med sina mindre båtar men vet inte hur det är när det är lite vatten i sjön.
Man måste veta hur man ska köra det är typ trästolpar uppsatta men man måste veta vilken sida av varje man ska köra..
Rymmen två kvällar 20 gösar med största på 3.1 kg. Snittvikt på 2 kg.
Testade även Kättlen utan resultat på gösar, 2 gäddor där. Det finns två djup i denna sjö på ungefär 10 m
Kommentera