Laxfiske i vänern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laxfiske i vänern

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Laxfiske i vänern

Hej på er!

Är ny på forumet så denna första tråd kan väl vara ett bra sätt för att kolla av nivån eller vad man skall säga.
    Personligen är jag en relativt oerfaren fiskare men visst har det alltid funnits ett intresse i bakhuvudet. Det var först när jag träffade flickvännen och hennes svärfar som jag gavs chansen att åka ut på vänern för att försöka dra de riktigt fina bitarna.

Nog om min bakgrund.
    Vi skall ut imorgon och fiska, som många av er vet så fiskar man ofta på gammal vana, kör de där gamla betene som du fick på sist och åker till de gamla vanliga ställena där du brukar höra att det finns gott om djur.

Är det någon på denna sida som kanske har några tips, jag tar gladeligen emot de alla. Primärt kanske gällande beten eller liknande, det är svärfar som styr båten nämligen. Inhandla mina egna wobblers gör jag, alltid kul att komma med något nytt som funkar. Förra årets succé var för vår del ett smalt rosa skeddrag vid namn flax, det högg som satan på detta när vi hade det på djupriggen. I år har det inte gått lika bra... Säsongen har visserligen just startat.

För löpande fångsrapporter, bilder och filmer på våra fiskar kan jag starkt rekommendera bloggen för flickvännen och svärfars team, Team Rosa. Adressen till bloggen ses nedan.
    Med vänliga hälsningar
    Linus

Prova Tomic wobbler och löjor riggade på ansjovistackel är mitt förslag...
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ingen speciell färg som du tänker på?
      Med vänliga hälsningar
      Linus

Kommentera

Hej var ett tag sedan man trolla på vänern nu, men på den tiden var en Bomber 15a i färgen stensson ett givet bete. Lycka till !

Kommentera

jo, bomber fiskar fortfarande bra. Enligt fångsrapporterna på senare tid har dock llöja varit överlägset. Vi har dock inga riktiga för tillfället. Vi provar "Gulp" imorgon! Vi får hålla tummarna inför imorgon. Var just inne på trumman.com och drog hem 8 wobblers. Bra sida förövrigt. Första gången jag såg den idag!
          Med vänliga hälsningar
          Linus

Kommentera

blir kallt imöra... -10 minst

Kommentera

Jo, skall bli -11 inatt, men vi siktar nog på att ta oss ut runt 11 snåret och fiskar tills det blir mörkt. om det är lugnt med vinden imorgon så invarderar norrmännen baggerud iallafall. Deras fiskepåsk har blåst sönder så de är nog peppade imorgon. Hur som helst, jag låtet inte kylan stoppa mig iallafall. Om det stoppar någon är det flickvännen och svärfar!
              Med vänliga hälsningar
              Linus

Kommentera

skulle upp till sunnanå imorgon,,, men man får väl säga att jag "bangar",, -graderna träter rätt bra på både insperation, å lust

Kommentera

Jo det är klart, men jag måste ut nu, abstinens kallas det. Man får klä sig varmt och hoppas att det hugger, hugger det ordentligt så förvinner kylan... Sen skall polaren och hans far ut, tänk om man bangar och man får fångsrapport av dem. Då mår man inte så bra längre
                  Med vänliga hälsningar
                  Linus

Kommentera

Problemet med löjorna är att det är så kallt och hålla på och rigga med.
                    Färger på tomic, tja, ta dom du gillar.
                    Sketfiske önskar jag er, själv skall jag långt söderut på en fisketur idag...
                    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 573 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    393 visningar