Havsöring göteborgstrakten.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring göteborgstrakten..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
    Det är inte tillåtet, om man säger så. Och fredningstiden är till för havsöringens skull. Bör respekteras.
    Sen är det 2 veckor kvar.... knappast lång tid.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
      Sen är det 2 veckor kvar.... knappast lång tid.
      Nej det är sant. Bara att bita ihop och vänta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fartlek Visa inlägg
        Nej det är sant. Bara att bita ihop och vänta.
        Yes det är så de flesta andra västkustbor gör

Kommentera

En arbetskompis hade sett en trollingutrustad båt här ute förra helgen och den hade strykit omkring i de grunda vikarna där man brukar fiska. Därför jag började fundera lite också.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fartlek Visa inlägg
            En arbetskompis hade sett en trollingutrustad båt här ute förra helgen och den hade strykit omkring i de grunda vikarna där man brukar fiska. Därför jag började fundera lite också.
            Det är alltid gott om folk som fuskar så här års. folk som står och fiskar "abborre" med Toby och kustvobblers osv...

Kommentera

Jag kan knappt vänta !! Men håller på att spana ut några ställen nu, så man är berädd när det drar igång
              Skulle vara skoj om man gjorde en "serie" där man fick anmälla sig innan 1 april. Om ni är intresserade så kan jag gärna ställa upp på att göra en ! Så kan vi lägga en liten "pått" som vinnaren får. Vad tycker ni ?
              Isf så måste man ha kort och ett måtband jämte mm, så det inte kan bli några fusk !

Men jag är sugen på gäddfiske också, någon som vill ge ut något ställe som är lättåtkomligt, och ger lite resultat ?
              Kan ta mig dit komunalt eller med moppe.

Kommentera

Ursprungligen postat av ifkaren92 Visa inlägg
                Jag kan knappt vänta !! Men håller på att spana ut några ställen nu, så man är berädd när det drar igång
                Skulle vara skoj om man gjorde en "serie" där man fick anmälla sig innan 1 april. Om ni är intresserade så kan jag gärna ställa upp på att göra en ! Så kan vi lägga en liten "pått" som vinnaren får. Vad tycker ni ?
                Isf så måste man ha kort och ett måtband jämte mm, så det inte kan bli några fusk !

Men jag är sugen på gäddfiske också, någon som vill ge ut något ställe som är lättåtkomligt, och ger lite resultat ?
                Kan ta mig dit komunalt eller med moppe.
                Det finns stora gäddor i göta/nordre älv. Men på de flesta paltser bör du nog ha båt för att fiska effektivt där.

Annars finns tex Stora Delsjön, Härlanda tjärn. Jag har fiskat gädda i härlanda för att ta provtagning på kvicksilverhalt. Fick fisk iallaf. Fast de var inte stora I delsjön finns stor gädda. Finns säkert stora i härlanda med.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                20 svar
                2 594 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg skyler
                av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                0 svar
                131 visningar