Tänkte försöka fiska lite havsöring under våren nu, bara 1 månad kvar ju, så nu undrar jag vart i göteborgsområdet det är bra fiske efter havsöring. Sen undrar jag lite över lärjeån, nån som vet nått om den? Togs ju en lax på 12 kilo där, många år sen men ändå. Hur många laxar landas årligen, nån som vet det? Och vart skall man hålla till i så fall?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöring göteborgstrakten..
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av henke8 Visa inläggTänkte försöka fiska lite havsöring under våren nu, bara 1 månad kvar ju, så nu undrar jag vart i göteborgsområdet det är bra fiske efter havsöring. Sen undrar jag lite över lärjeån, nån som vet nått om den? Togs ju en lax på 12 kilo där, många år sen men ändå. Hur många laxar landas årligen, nån som vet det? Och vart skall man hålla till i så fall?
-
Ursprungligen postat av henke8 Visa inläggTänkte försöka fiska lite havsöring under våren nu, bara 1 månad kvar ju, så nu undrar jag vart i göteborgsområdet det är bra fiske efter havsöring. Sen undrar jag lite över lärjeån, nån som vet nått om den? Togs ju en lax på 12 kilo där, många år sen men ändå. Hur många laxar landas årligen, nån som vet det? Och vart skall man hålla till i så fall?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av crillegbg Visa inläggfinns fler ställen ner åt kba jag har bott där nere hela onsala halvön har flera bra ställen
Jag körde runt och rekade i höstas... Förstod inte var man skall parkera och utgå ifrån. Har ni några bra tips t.ex på Onsala eller på Hisingen?
Vid Amundön är ju självklart men i övrigt?Det man inte minns har aldrig hänt !
Kommentera
-
Det verkar vara ganska gott om fisk tamejfan överallt, ingen superstorlek, men fisk är det gott om..
Bara leta upp lite vikar,uddar osv med lite blandad bottenstruktur, sk. leopardbotten. ömsom tång ömsom sten ömsom sand..
Lycka till!Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fartlek Visa inläggEn fråga.. Är det olagligt att rikta fiske efter havsöring på fredad tid trots man återutsätter allt man får?
Fint väder nu i helgen och ännu är det långt till 1a april.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera