Havsöring göteborgstrakten.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring göteborgstrakten..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring göteborgstrakten..

Tänkte försöka fiska lite havsöring under våren nu, bara 1 månad kvar ju, så nu undrar jag vart i göteborgsområdet det är bra fiske efter havsöring. Sen undrar jag lite över lärjeån, nån som vet nått om den? Togs ju en lax på 12 kilo där, många år sen men ändå. Hur många laxar landas årligen, nån som vet det? Och vart skall man hålla till i så fall?

Ursprungligen postat av henke8 Visa inlägg
    Tänkte försöka fiska lite havsöring under våren nu, bara 1 månad kvar ju, så nu undrar jag vart i göteborgsområdet det är bra fiske efter havsöring. Sen undrar jag lite över lärjeån, nån som vet nått om den? Togs ju en lax på 12 kilo där, många år sen men ändå. Hur många laxar landas årligen, nån som vet det? Och vart skall man hålla till i så fall?
    tjena torslanda hjuvik rödasten det finns flera ställen i gbg hela hisings sidan är bra lärje ån brukar väl ge någon lax dom tog en på sex kilo i sommras bra ställen där från utloppet i göta älv tll eriksbo pm mig så ska jag berätta mer

Kommentera

Ursprungligen postat av henke8 Visa inlägg
      Om du orkar transportera dig en bit söderut finns en mängd fina, grunda vikar vid kuststräckan utanför Särö. Där är det periodvis gott om öring.

Kommentera

Okej..Särö är ju inte så långt..Det får man testa..kom gärna med fler förslag....

Kommentera

finns fler ställen ner åt kba jag har bott där nere hela onsala halvön har flera bra ställen

Kommentera

Ursprungligen postat av crillegbg Visa inlägg
            finns fler ställen ner åt kba jag har bott där nere hela onsala halvön har flera bra ställen
            Var skall man köra och parkera bilen?
            Jag körde runt och rekade i höstas... Förstod inte var man skall parkera och utgå ifrån. Har ni några bra tips t.ex på Onsala eller på Hisingen?

Vid Amundön är ju självklart men i övrigt?
            Det man inte minns har aldrig hänt !

Kommentera

I Åsa är det godis också Rågelund.
              Förra året flugade jag än hel del men det sket sig så jag o polaren tog fram spinnutrustningen - Ooooh Jävlar
              Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Det verkar vara ganska gott om fisk tamejfan överallt, ingen superstorlek, men fisk är det gott om..

Bara leta upp lite vikar,uddar osv med lite blandad bottenstruktur, sk. leopardbotten. ömsom tång ömsom sten ömsom sand..

Lycka till!
                Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

En fråga.. Är det olagligt att rikta fiske efter havsöring på fredad tid trots man återutsätter allt man får?

Fint väder nu i helgen och ännu är det långt till 1a april.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fartlek Visa inlägg
                    En fråga.. Är det olagligt att rikta fiske efter havsöring på fredad tid trots man återutsätter allt man får?

Fint väder nu i helgen och ännu är det långt till 1a april.
                    Det är inte tillåtet, om man säger så. Och fredningstiden är till för havsöringens skull. Bör respekteras.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 593 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    131 visningar