Gäddfiske i Vättern - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i Vättern

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske i Vättern

Fick för mig att man kanske skulle fresta storgäddorna i norra Vättern(kring Olshammar) under julhelgen. Är det nån som sitter inne på lite info om fisket i vättern vintertid. Går det t ex att hitta fisk grunt i vikarna eller är det djupt pelagiskt fiske som gäller?
    Sen funderar jag också på reglerna kring flötestrolling. Antar att 300m regeln gäller? Några tips??

Testa i gunda områden med big bandit med mera så ska det nog gå fint

Kommentera

Ursprungligen postat av marulken Visa inlägg
      Fick för mig att man kanske skulle fresta storgäddorna i norra Vättern(kring Olshammar) under julhelgen. Är det nån som sitter inne på lite info om fisket i vättern vintertid. Går det t ex att hitta fisk grunt i vikarna eller är det djupt pelagiskt fiske som gäller?
      Sen funderar jag också på reglerna kring flötestrolling. Antar att 300m regeln gäller? Några tips??
      Trolling är förbjudet i stora delar av skärgården, men du kan köpa ett fiskekort för Aspafjärden, är inte säker men det kanske även inkluderar Duvjärden?

Sedan finns det ett annat kort som gäller Innanför Hammarsundet om jag fattat det hela rätt.

300m regeln är ngt som inte tillämpas i NV Skärgård, det skulle inte bli mkt kvar då

Höstfisket brukar vara väldigt segt...
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
        Trolling är förbjudet i stora delar av skärgården, men du kan köpa ett fiskekort för Aspafjärden, är inte säker men det kanske även inkluderar Duvjärden?

Sedan finns det ett annat kort som gäller Innanför Hammarsundet om jag fattat det hela rätt.

300m regeln är ngt som inte tillämpas i NV Skärgård, det skulle inte bli mkt kvar då

Höstfisket brukar vara väldigt segt...
        :

Ok. Tack för svaren!! Flodebanan, vet du vart man får tag på detta fiskekort?
        Ös på med tips, ni som varit där. Jag vill veta allt!!

Kommentera

:

Ok. Tack för svaren!! Flodebanan, vet du vart man får tag på detta fiskekort?
          Ös på med tips, ni som varit där. Jag vill veta allt!!
          ICA? i Olshammar, sedan finns det några tel. nr

vattern.org hittar du allt på...

MVH M
          sigpic

Kommentera

Perfekt.. Tack så mycket!! Kan tänka mig att det är rejält svårfiskat, men man kan ju lika gärna göra en liten satsning som att sitta hemma o glo. Får ladda upp med varm glögg å kanske en liten pepparkaksgris..

Kommentera

Perfekt.. Tack så mycket!! Kan tänka mig att det är rejält svårfiskat, men man kan ju lika gärna göra en liten satsning som att sitta hemma o glo. Får ladda upp med varm glögg å kanske en liten pepparkaksgris..
              Absolute! Rapportera gärna i ett PM...
              sigpic

Kommentera

det finns en liten butik i (eller utanför) iaf nära olshammar som säljer trollingkort för vattnet utanför olshammar. kolla där.
                -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Ursprungligen postat av Hasse-Halvljus Visa inlägg
                  det finns en liten butik i (eller utanför) iaf nära olshammar som säljer trollingkort för vattnet utanför olshammar. kolla där.
                  Snubben som jobbar(jobbade där förra året vid denna tiden) där har ingen koll på ngt annat än hur mkt dom kostar...
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                    Snubben som jobbar(jobbade där förra året vid denna tiden) där har ingen koll på ngt annat än hur mkt dom kostar...
                    fick den känslan jag med i våras när jag var där så det borde ha varit samma =)
                    -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 573 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    394 visningar