Tavelsjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tavelsjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tavelsjön

Tänkte åka upp med babbet här från fiskesnack och fiska i Tavelsjö nu i helgen och undrar om det finns någon som ligger inne med lite info om båthyra, hotspots osv. Vi kommer att bedriva gäddfiske och har tillgång till ekolod om det hjälper er någorlunda.

Tack på förhand, Maxz.

Vet inte hur det ligger till med båthyra i den sjön men i stort sett alla som håller på med båtar har plockat upp dem för året redan. De tänker inte som oss sportfiskare, alla som hyr båtar gör väl det under sommaren.

Jag skall säga att jag aldrig själv spinnfiskat eller trollingfiskat i Tavelsjön men flera kompisar har gjort det och det är ibland oooootroligt segt. Pimpelfisket på vintern är ibland bättre, jag har dock bara varit där någon enstaka gång.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Jo, tyvärr är det väl så. Vi är ju egentligen inte låsta till att åka just dit och fiska, utan det vore mest bara en lagom dagsutflykt istället för att nöta från land längs älven eller genom BK:s båtar i Nydala. Känns svårt att hinna knyta kontakter inom fisket när skolan tar upp större delen av ens tid.

Kommentera

Farsans bror bor där uppe vid Tavelsjön och har dratt ett gäng gäddor på 12kg+ Själv har jag fått gäddor på 7-8 kg där, Gött fiske i den sjön. Finns även stor siklöja på djupt vatten.

Skitfiske på dig !!

André

Kommentera

Vars i den stora sjön är det bäst gäddfiske? Tänke kanske ismeta där någongång i vinter, vars bör jag prova?

Kommentera

heeh flyttar dit i sommar ! Då kommer det regna regg gäddor efter jag hittat något hotspot!

Man kan ju vara optimistisk iaf ! ;P

Runt små öarna ska det tydligen stå fina gäddor kring brantarna.. Bullen har reagerat för dom förvövrigt.
            ...............___@@@__
            ......_____//____?____\______
            ----o------C & R-POLICE----@) NEE NOR NEE NOR
            -----`--(@)=====+====(@)-

Kommentera

Ursprungligen postat av gäädda Visa inlägg
              Vars i den stora sjön är det bäst gäddfiske? Tänke kanske ismeta där någongång i vinter, vars bör jag prova?
              Jag ska till stugan i Tavelsjö nästa helg för att pimpla, jag har aldrig ismetat förut eller fiskat efter gädda där på vintern men är nyfiken på det!
              Hör av dig på lördag så kanske vi kan mötas upp så kan jag se hur det går till, tydligen bra väder då och jag har lite koll på sjön.

Jag pm´ar mitt mobilnummer samt att jag kommer vara uppkopplad också!

M
              Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Ursprungligen postat av mvbatte Visa inlägg
                Jag ska till stugan i Tavelsjö nästa helg för att pimpla, jag har aldrig ismetat förut eller fiskat efter gädda där på vintern men är nyfiken på det!
                Hör av dig på lördag så kanske vi kan mötas upp så kan jag se hur det går till, tydligen bra väder då och jag har lite koll på sjön.

Jag pm´ar mitt mobilnummer samt att jag kommer vara uppkopplad också!

M
                Vart tyvär ändrade planer för helgen , Men jag ska testa tavelsjön kanske helgen efter det. Har du inte testat ismete tycket jag att du ska göra det.

Kommentera

Ursprungligen postat av gäädda Visa inlägg
                  Vart tyvär ändrade planer för helgen , Men jag ska testa tavelsjön kanske helgen efter det. Har du inte testat ismete tycket jag att du ska göra det.
                  Ja, så är det ibland! Vet inte hur jag ska rigga utrustningen, vill se hur nån annan gjort! Jag ska dit och prova min grejor som jag har till lakfisket, se om det fungerar efter kanterna! Det är ju bara att du kollar av sen och ser om det passar?

M
                  Mats Söderholm

0702300493 eller mats@umeafishing.se

umeafishing.se

PB: Gädda 16580g (jerk) 16100g (ismete) Abborre 1380g

Kommentera

Har fiskat där ett antal gånger vår/höst samt vintermete. Har sett en större och fått ett antal upp till 6kg.
                    Vinterfisket är svårt, men dom finns ju där

Lycka till!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 612 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    142 visningar