Fiske Öland! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske Öland!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske Öland!

Hej! Jag ska till öland runt början av vecka 33, och skulle vilja veta vad man kan fiska där (gratis då förtstås, havet är jo där)... Vi kommer ej ha nån ha nån båt så finns det bra ställen på land som man kan få upp lite fina fiskar..

Havsöring finns jo där, Men de är jo för trolling båtarna långt ifrån land typ bara!

aja.. Tack på förhand

Ha'de Bra alla grabbar och brudar där ute

Havsöring är inte så lätt att få nu men under sena kvällar är det inte omöjligt att öringen hugger. Bra plattser är i princip norra öland ovan Borgholm men finns även undantag. Annars så är det gäddfisket som gäller nu, runt grankullavik ska vara bra. Glöm inte att även öland har en insjö!
    [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Är deras insjö gratis att fiska i?

Kommentera

Och vad heter den? är det den som heter nått på Ha nåting, Harnsjön eller nått.. ser inte så bra på denna http://www.olandsturist.se/karta/images/kartbla.jpg karta =)

Kommentera

Hornsjön! Har fiskat där mkt, mest som liten. Bra dagar i sjön så är den grym!!! MKT bra fiske efter grov gädda och fina matabborrar. Själv har man inte gjort någon gäddsatsning sär modern tid, när ja fiskade där så va man 12 och stog med ett å kastade med ett toby vid vasskanten i mitten av juli. Men fick ändå 5-6 kilosgäddor. Vet några tyskar som var där och fick 2 gäddor över 10 kg med en topp på 16 men de va väl ungefär 5 år sedan. Sjön är privat men de finns ett pensionat, kommer ej på namnet nu, där man kan typ hyra lr nåt. Själv så känner jagh en ägare i sjön så det är så jag har fått tillgång. Ska ner i vår på gäddsafari men skulle jag fiska där nu så skulle jag jigga eler meta efter abborre. vattnet e lite smått bräckt och rätt ljust. Norra delen är mkt grund och har väldigt mkt sjögräs/alger. Nåt mer????

Kommentera

Hmm... Privat så gåre jo fan inte så bra att ställe sig där och fiska

Kommentera

Aja!! Hur ser det ut vid ölands norra sak, Vid viken där? Vart ska man stå för att kasta eller meta osv.. finns väl som sagt inte mycke berg?

Kommentera

Kontakta campingen i grankullavik.. där an man även hyra båt och få guider o grejer =)
                Edit: När jag ska få guider menade jag itne få, utan få betala =)

><(((*>

Kommentera

Skulle oxå rekommendera Grankullavik, en fantastisk vik som liknar en insjö, där kan man hyra båt. Abborre på två kilo är möjligt. Gäddorna finns där också...
                  "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                  "Keep it simple"

//Jan O
                  www.fisheco.se
                  www.brofiske.net
                  www.magazinefisheco.se

Kommentera

Alltså måste man då hyra båt?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 591 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    129 visningar