Arrie sjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Arrie sjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Arrie sjön

Hejsan

Jag undrar om det kostar nuförtiden att fiska i arrie sjön och vem som äger arrie sjön och om någon kan tippsa mig om vilka fiskar det finns där och hur man fiskar dom fiskarna med vilken slags metod mask.majs osv förlåt för jag ställer lite dumma frågor men måste få vetta lite

Tacksam för alla svar //Sanin
    SFK Spinnaren

I sjön finns mängder av sarv, vissa exemplar är runt kilot. Vidare finns det stora sutare, tog själv en över 3 kilo förra sommaren. Det sägs att det finns karp men jag har inte hört om nån som har fått karp. Sen finns det gädda och abborre. När jag har metat så har majs kombinerat med maggot funkat utmärkt. Testa DD´s creamy banana spray, den har fungerat utmärkt för mig.
    kommunen/region skåne äger marken runt omkring, sjön vet jag inte. Goggla på arriesjön så finns det en hemsida.

Kommentera

okej tack så mycket
      SFK Spinnaren

Kommentera

Sjön förvaltas av Arrie .... nånting. Fiskekortet kostar typ inget per dag, 30-40 spänn tror jag och kan köpas hos fiskekompaniet, fiske och fiskar och i "macken" i själva arrie. Sarv och sutare kanske du inte ska satsa på för tillfället, prova detta till våren istället. Nu kan du fiska gädda istället, där finns mycket gädda i sjön. Det skall finnas stora också, har aldrig fått någon stor själv men har å andra sidan inte försökt heller. Sicka ett pm till MårtenS han har koll på Arriesjön.
        KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

okej det ska jag göra tack för tippset men vissa sajer att det är lönt att köpa fiskekort (årskort) för ingen tar hand om sjön mer
          SFK Spinnaren

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 601 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
          0 svar
          136 visningar