gryt vs norra vättern(gädda) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gryt vs norra vättern(gädda)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gryt vs norra vättern(gädda)

ska iväg till antingen vättern eller gryts skärgård på måndag o jerka/spinna gädda.
    problemet är att jag inte varit på nått av ställena förr och då funderar jag självklart över vilket jag ska välja, tipps?

skulle även vara intressant att veta vart det finns vettiga ramper.
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Team Pikings

Ursprungligen postat av Tekky Visa inlägg
    ska iväg till antingen vättern eller gryts skärgård på måndag o jerka/spinna gädda.
    problemet är att jag inte varit på nått av ställena förr och då funderar jag självklart över vilket jag ska välja, tipps?

skulle även vara intressant att veta vart det finns vettiga ramper.
    I NV klarar du dig iaf undan sjögången som på öppet vatten är ganska saftig atm.

Finns ramper vid Olshammar och vid Glasbruket i Hammar.
    sigpic

Kommentera

vart är rekomenderat att fiska i vättern? norra eller motalaviken så här års?
      ---------------------------------------------------------------------------------------
      Team Pikings

Kommentera

Jag skulle helt klart satsa på NV. I Gryt kan fisket vara bra men de senaste gångerna jag har varit där så har fisket varit under all kritik. Dåligt med fisk och de som fångats har varit små. Ett annat tips är att kolla in andra sjöar i södra Närke, t.ex. Tisaren och Sottern. Bra sjöar det också, speciellt Tisaren. Grymt med gös där.

EDIT: Bra ramp i Tisaren finns i Åsbro vid piren i sjöns västra ände. Kolla HÄR.
        Senast ändrad av Gäddhängke; 2007-09-23, 17:52.

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inlägg
          Jag skulle helt klart satsa på NV. I Gryt kan fisket vara bra men de senaste gångerna jag har varit där så har fisket varit under all kritik. Dåligt med fisk och de som fångats har varit små. Ett annat tips är att kolla in andra sjöar i södra Närke, t.ex. Tisaren och Sottern. Bra sjöar det också, speciellt Tisaren. Grymt med gös där.

EDIT: Bra ramp i Tisaren finns i Åsbro vid piren i sjöns västra ände. Kolla HÄR.
          sjökort över tisaren och sottern är det nått som finns hygligt vettiga?
          Team Pikings

Kommentera

Ursprungligen postat av Tekky Visa inlägg
            sjökort över tisaren och sottern är det nått som finns hygligt vettiga?
            Det finns två varianter över Sottern och troligen även minst en över Tisaren, länsstyrelsen har en handritad variant över väldigt många av länets sjöar. Den varianten jag har över Sottern är ritad av en privatperson, den är inte helt perfekt men den duger i alla fall. Dock finns inte alla stenar utmarkerade och ett par stycken ligger där man minst anar...

Tyvärr vet jag inte om det finns någon ramp i Sottern som man kommer åt utan nyckel till bom, har man en mindre båt som går att släpa/bära är det defeinitivt inga problem men för en lite större båt är ju det lite jobbigt. Henrik Nordberg kanske vet om det finns någon allmän ramp?

Kommentera

Den enda "rampen" som inte är låst är vid Svennevad vid den gamla stenbron.
              Om man inte har för stor båt så går det nog.
              Flint här på forumet har använt sig av den tror jag.
              //Cole
              Senast ändrad av Cole; 2007-09-24, 20:56. Anledning: Stavar som ett fyllo
              http://sportfisher.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X