Tips för fiske i Linnea - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips för fiske i Linnea

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips för fiske i Linnea

Jag la nyligen mitt första pass i Linnea men blankade. Fick bara en massa brax.. Är det någon som har koll på hur fisket har varit den senaste tiden. Tänkte dra dit snart igen och skulle gärna ta emot tips om bra swim, beten mm..

Tack på förhand

Jag har bara varit där en gång. Och det var förra året på hösten. Jag och en kompis stack dit. Vi bestämde oss för att följa vinden. Dvs sitta med "ansiktet" mot vinden. Om det blåser vill säga. Då kommer det varma ytvattnet in till din plats. Vi gissade på det, och fick rätt. Morgonen efter så var en skolklass ute och mätte temp. osv i sjön. Och där vi satt hade de utmätt varmast temp. Vilket visade att vi gjorde ett bra val av plats.

Vi tog 2 karpar, en var.

Kommentera

Okej, vi följde också vinden men det hjälpte inte. Vad körde ni med för bete? bottenbete eller popup?

Kommentera

Ursprungligen postat av Nordahl Visa inlägg
        Okej, vi följde också vinden men det hjälpte inte. Vad körde ni med för bete? bottenbete eller popup?
        Vet inte vad linus tog sin på, men jag tog min på snowman. Men jag tror inte du ska börja tvivla på betet. För jag tror inte det är det det handlar om i linneasjön. Hur mkt mäskade ni? Och mäskade ni något i förtid?

Kommentera

Udden vid badplatsen är ett hotspot. Ett spö till höger mot näckroserna och ett så nära kanten på öspetsen som möjligt där det är som en tuva 50cm ifrån ön. Och ett rakt ut i linje med ön, kastar du längre hamnar du nedanför djupbranten och risken för linbrott blir stor. Jag var där i somras med min brorson 11år och vi fick 2 st, varsin. Lillkillens spön la vi ut till vänster på uddspetsen 10m och 20m ut på frivattnet och han fick sin första karp någonsin på 6,2kg. Jag mäskade ganska rikligt både med hampa, pellets och boiles. En högg på pop-up och en på botten. Det viktigaste är tron på vad man fiskar på. Platserna nedanför Linneahemmet är oxo bra platser. Men i stort sett kan du sitta varsom i den sjön om det är rätt dag.
          LYCKA TILL

Kommentera

Sg: Vi körde bara på pva-påsar med boilies och pellets, men ingen förmäskning. Vi har en bit till Nybro så det blir svårt att förmäska.
            Mika: Vi hade spöna på exakt de ställena som du beskriver men det verkade inte som att det var rätt dag helt enkelt. Man kanske ska mäska lite mer, men tanke på att det verkar vara väldigt mkt brax i sjön..

Kommentera

Sg: Vi körde bara på pva-påsar med boilies och pellets, men ingen förmäskning. Vi har en bit till Nybro så det blir svårt att förmäska.
              Mika: Vi hade spöna på exakt de ställena som du beskriver men det verkade inte som att det var rätt dag helt enkelt. Man kanske ska mäska lite mer, men tanke på att det verkar vara väldigt mkt brax i sjön..
              Mäska på ordentligt du. Vi fick faktiskt inte en enda brax eller sutare! Men braxarna kan vara eländiga där ibland sägs det! Endast pva påse som mäsk minskar nog risken för karp. Dock kanske inte tidig vår eller senare på hösten där? Men de som fiskar där de årstiderna tror jag ändå mäskar på en del, sjön håller ganska rikligt med karp. Jag har dock endast fiskat där 2ggr iår och innan dess var det många år sedan.

Kommentera

om ni mäskade endast med PVA mäskade ni nog för lite skulle jag tro. Som Mika skriver är det mkt karp i linnea och även braxen. Kommer det in en braxen lensar den innehållet av en PVApåse på nolltid

Kommentera

Tack för tipsen! Vi får se om de hjälper i helgen..

Kommentera

Tack för tipsen! Vi får se om de hjälper i helgen..
                    Nu är det bäst att du tar en! Nu när du har snott mitt mäsk och allt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 577 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    397 visningar