hej är det någon som har fiskat i färnebofjärden, dalälven ? jag åker dit på fredag ! min semester börjar äntligen då
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
dalälven
Collapse
X
-
Jodå, Stadarna (tror det är en del av färnebofjärden) som ligger nedströms Tyttbo(har bott i närheten =Krylbo c:a 3 mil därifrån) flugfiske området, hyser rätt stor gädda fick inget stort själv men pratade med en där som sa att de får gädda över tio varje år samt att någon hade tagit på 15+, båt är nästan ett måste dock.
Kom ihåg att Färnebofjärden är Sveriges myggtätaste oråde så ta med myggmedel.Tinca tinca... love of a lifetime!
-
Det går inte att misslyckas med fisket där borta.
Om du är ute efter öring & harr med flugspö så föreslår jag forsarna i Sevedskvarn. Trolling på Hedesundafjärden kan ge riktig grov gädda eller gös. I strömmen vid gamla järnvägsbroarna nedanför Gysinge är ett hett ställe för gösen.
Det spelar ingen större roll var man är, det är helt klart ett av sveriges bästa & artrikaste vatten
kolla gärna på:
Kommentera
-
anneli som har lånat pappas data
här har man det bra på semestern i österfärnebo härligt väder och i år är det bara lite mygg här det brukar vara mer. det beror säkert på det låga vattnet och den torra sommaren. jag har bara fått två små borrar. alltid något. mina småkusiner har fått flera gäddor och en borre på ca 6 hg.
semesterhälsningar Anneli
Kommentera
-
slappa dagar i solen är aldrig helt fel..även om det görs bäst med ett spö i handen..hoppas du har haft det trevligt!"Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."
Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
Länka till min är helt ok.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera