tips på fiskevatten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tips på fiskevatten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tips på fiskevatten

Jag och min kamrat tänkte ta en fiskehelg tillsammans i mitten av september. Jag bor i Lund och min polare i Stockholm. Vi hade tänkt mötas på halva vägen vid lämpligt vatten, det lutar åt jönköpingstrakten. Vi är två glada nybörjare och kommer köra spinnfiske efter främst abborre. Finns det regnbågssjöar i området? Tipsa allt vad ni orkar.

[QUOTE=zpontan;292846]Jag och min kamrat tänkte ta en fiskehelg tillsammans i mitten av september. Jag bor i Lund och min polare i Stockholm. Vi hade tänkt mötas på halva vägen vid lämpligt vatten, det lutar åt jönköpingstrakten. Vi är två glada nybörjare och kommer köra spinnfiske efter främst abborre. Finns det regnbågssjöar i området? Tipsa allt vad ni orkar.

[/QUOT

Abborre i småland det är väll =misterhultsskärgård utanför oskarshamn tror ja. Annars har ni ju gös i ralången å Ylen det ligger väll jönköpingstrakten.
    Regnbåge då får nog din polare åka å möta dig vid harasjömåla.

/Fredrik

Kommentera

Du/ni har ju iof Bergets sportfiske utanför Eksjö(för regnbåge). Vet ej om det finns längre men googla...

Kommentera

det blir hästsjön utanför nässjö. Tackar för tipsen. Lite insidertips om hästsjön för en förstagångsbesökare? spinn efter gädda är det som gäller. beten? platser?

Kommentera

Bara så alla vet, bergets fiske i eksjö finns kvar, kommer från eksjö!
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

prova då även ryssbysjön när ni ändå är där. ligger väldigt nära hästsjön. var ute där för några timmar sen och gäddorna och gösen var riktigt på hugget. 3 fina gäddor och 5 gösar blev det.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
            20 svar
            2 587 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg skyler
            av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
            3 svar
            408 visningar