fredningstid östersjön.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fredningstid östersjön..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fredningstid östersjön..

Hej Jag ska ut och dra lite havsöring runt nyköping kålmården tänkte jag.. Finns det några bestämmelser ang hö fredningstid eller... om så är fallet så vad jag har kunnat läsa mig till (på ett gammalt formulär. 2004) så får man fiska men släppa tillbaka.. nån som vet?? Kom gärna med några heta tips ang. fiskeplatser i området... mvh. peter

Mej veterligt finns inga fredningstider alls på öring i det området däremot längre söderut på Skånekusten i Stockholms området kan du fiska året runt rekommendationen är dock att vänta tills vattnet blir kallt ordentligt åtminstone lägre än tio grader gärna runt sex eller så dvs slutet på oktober och framåt lönar sej nog bättre
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Föreslår att du kollar länstyrelsens hemsida där finns info om fredningstider, minimimått etc.
      KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

var på öland förra året och fick förklarat för mig att på östkusten fins inga fredningtid endast fredade lekområden. Men detta var jävligt svårt att hitta på länsstyrelsen. Hittar du något så skriv ut det här.
        Niklas
        http://slasklag1.blogspot.com/

Kommentera

Du kan nog lugnt fiska på, risken att du skulle få havsöring är i princip noll. Så om du vill prova hur det känns att få fisk på det sätt som funkade "förr i tiden" så kan jag varmt rekommendera det. Prova gärna massor av olika beten så att du verkligen får testa de gamla favoritbeten som fisken faktiskt högg på. (när den fanns kvar).....Som du märker är jag någon bitter.....jag blir så förbaskat trött i ögat av att efter att läsa resultat av provfiske kunna konstatera att Östersjön inte bara är ett av världens skitigaste vatten utan även ett av världens minst lämpade vatten för fisk att leva i.

Så jag lyfter på hatten åt alla yrkesfiskare och kan inte annat än förvånas över hur oändligt urbotat korkat och kortsiktigt som man låtit tankegångarna gå gällande fisket. Även statliga myndighterer har med sin totala brist på ansvarstagande lyckats säkerställa Östersjöns undergång genom att inte ta något som helst eget ansvar utan enbart fokuserat på att skylla på sina grannar....politik......strutspolitik......såååååå trött jag blir.

Rätt mycket off topic med jag var tvungen att skriva av mig lite grann....sorry....
          <*)))>< <*)))>< <*)))><
          Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Från den 1/9 - 31/12 får du inte fiska närmre än 500 m från å/bäck-mynningar, annars är det bara att fiska på. Minimimått finns oxå (tror det är 40 cm).

Mvh Danne

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
            20 svar
            2 587 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg skyler
            av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
            3 svar
            408 visningar