Hotspots för ål?????. (norra uppland) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hotspots för ål?????. (norra uppland)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hotspots för ål?????. (norra uppland)

Är såhär att jag tänkte testa några nätter efter ål nu snart till augusti... Men jag vet nästan inga ställen där jag kan finna ett betydligt bra ål fiske här i roslagen.. Måste va ett ställe som man inte behöver båt till.. Är glad för alla tips!
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Samma här, skulle vara kul om någon i närheten ville dela med sig och peka ut några bra fiskeplatser här i roslagen. Jag vet om en person som var ute för inte så länge sen och drog 2-3 ålar på över kilot men det enda han kan säga är att han tog dem "norr om spanien" vilket inte är till någon större hjälp.
    ta inte livet för hårt...
    du kommer ändå aldrig levande ur det...

Kommentera

Tippar på att ni inte kommer få ta del av några ålspots bara så där såhär öppet på nätet.....ålspots är känsliga platser och växer inte på träd.
      Sedan är det roligast å hitta sina egna "HotSpots", sök i forumet på Ålfiske, alla nödvändiga tips för att hitta ål finns där...
      ..svinga lugnt...
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Jo jag har märkt att folk inte vill dela med sig av sina hot-spots vilket i och för sig nog är ganska bra men det är frustrerande när folk vägrar berätta...

Kommentera

Originally posted by Uffe_2
          Jo jag har märkt att folk inte vill dela med sig av sina hot-spots vilket i och för sig nog är ganska bra men det är frustrerande när folk vägrar berätta...
          Och det tycker du är konstigt?!

Det verkar inte som alla hajar vilken tid det ligger bakom att hitta de heta ställen (gäller inte bara Ål). Vilket är konstigt för att om det inte tog tid skulle alla ha drömfiske jämt och så är det ju inte.

Dessutom är det exakt som Push-Up skriver roligast att hitta sina "egna" ställen.

//K
          BJ@

Kommentera

Jag tycker väll inte direkt att det är konstigt, bara frustrerande.
            Särskillt med tanke på att jag bara är 16 och inte har tillgång till bil eller liknande. Detta gör att jag måste fiska i närheten av hemmet och det skulle åtminnstone vara kul å veta om han tagit ålarna här i närheten eller om han tagit dem långt utanför stan.

Kommentera

Tja uffe_2... vart i norrtälje bor du?? Går du i gymnasiet? jag går på roden,, ska börja 3e året på teknik programmet.. Fiskar du mycket? Jag bor i hallstavik och där vet jag att det finns 2 ställen för ål men jag vet inte om det är allt för bra där har bara hört att folk säger: ja jo kanske eller jo det finns ju lite ål där det går ju att få ål där om man frågar om det finns ål på nått ställe.. Ett ställe vet jag inte säkert har hört av polare som tog 5 små ålar på långrev där och sen ett ställe utanför hargshamn lite mer norr om hallstavik.. Men utanför norrtälje borde det finnas endel bra ål platser.. har du fiskat ål nått runt norrtälje förut eller? Jag skulle kunna tänka mig att det går ål utanför vid kärlektudden vet inte vad viken heter där men tycker att det borde gå att ta lite ål där..
              Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Originally posted by Uffe_2
                Jag tycker väll inte direkt att det är konstigt, bara frustrerande.
                Särskillt med tanke på att jag bara är 16 och inte har tillgång till bil eller liknande. Detta gör att jag måste fiska i närheten av hemmet och det skulle åtminnstone vara kul å veta om han tagit ålarna här i närheten eller om han tagit dem långt utanför stan.
                Med tanke på hur många som läser det som står i fiskeforumen på internet så bränner man ställena rejält om man skriver om dem. Det handlar inte om en person som berättar för en annan om sin spot utan han berättar för bra många fler än man kan föreställa sig. Men det finns ju alltid PM

//K
                BJ@

Kommentera

Jo det är klart... Men om man skulle bo på nästan samma ställe skulle man kunna åka och fiska på det där stället med varandra och bara tata om stället via e-mail eller msn.

Kommentera

Originally posted by kenta_85
                    Jo det är klart... Men om man skulle bo på nästan samma ställe skulle man kunna åka och fiska på det där stället med varandra och bara tata om stället via e-mail eller msn.
                    Japp å det är så det funkar.

//K
                    BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 590 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    128 visningar