Fiske i Tunisien - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Tunisien

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Tunisien

Jag ska åka till Tunisien om ett par veckor och undrar om de finns nåt kul att fiska efter där nere, annars kan de bli segt me en vecka utan fiske...

Ursprungligen postat av mandatory Visa inlägg
    Jag ska åka till Tunisien om ett par veckor och undrar om de finns nåt kul att fiska efter där nere, annars kan de bli segt me en vecka utan fiske...
    Hmmm Jag har inte varit där sen jag var 14 *Hrrrmmm* 20 år sedan. Då fiskade jag inte där men såg en del andra göra det. Jag har ingen aning om vad de fiskade? De hade haspelutrustning kommer jag ihåg. Men ta med dig lite grejer så att du inte missar något

Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Jo de e lika bra å ta me allt man äger i fiskeväg :P vet aldrig vad man stöter på mne jag tänket om de finns nåt speciellt, av större format?

Kommentera

Var där för ett par år sedan. Inte på fiske utan sol och bad. Såg dock att en del av lokalbefolkningen metade från land. Vet inte vad de fiskade. De körde med haspel och lysstavar på spöna. Detta var på sandbotten. Var ute med en "bad & fiske" båt oxå. Tror vi betalade 2-3 hundra för en halv dag. Fisket på de består i en 0.80 nylon, en apstor rostig krok och en fisk strimla. Provade lite, ganska kul att dra en massa fina fiskar. Dock inga stora. Ta med en ismetespö och en liten multi med egna tackel så kan du säkerligen få lite finare fiskar på en sådan tur.
        Släpper du i dem blir de liv då de vill ha dem till mat.
        http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 599 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
        0 svar
        134 visningar