Fiske runt Piteå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske runt Piteå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske runt Piteå

Tjeenare!

Jag har börjat intressera mig mer och mer för fiske efter andra arter, inte gädda, abborre och harr som jag fiskat rätt mycket... Känner inte till så värst många ställen som ligger nära där jag bor. Jag bor då i Piteå och är sugen på allt fiske. Fiskarna behöver inte vara as utan bara fisk i fin storlek. Kan då tillägga att jag har båt och den står i Fårösundet.

De arter jag då tänkt är:

Lax vet att det finns i Arnemark men kan inget om laxfiske så alla tips är välkommna

Öring vet att den fisken också finns i Arnemark men kan inte mycket om de fiskt heller

Id Har hört att de finns i Alterälven i början på maj men är helt oerfaren om det fisket

Brax Har hört rykten om att det finns brax runtomkring Pite, men var och hur?

Havsöring Aldrig fiskat havsöring och vill gärna veta var kring Pite de befinner sig

Om ni känner till ett ställe får ni gärna bifoga en karta med små krumilurer var jag ska stå och kasta osv.

Hoppas att många kan hjälpa mig! Tack i förhand!
    Skitfiske!
    /Makrelli

http://www.sportfishinglovers.se

Du skule kuna gå in och prata med dom lokala handlarna och höra om dom har några tips vart och hur du ska fiska: Jag vet inte hur det ser ut i Arnemark men här hemma så när vi fiskar efter Lax och Havsöring så om man står på land så fiskar vi med räka eller blanka skeddrag typ Toby, Laxbörting och Mörtblänke. Och räkan fiskas som en spinfluga med blyet ca 1,5m ovanför en fyras trekrok och räkan lindas fast med ett tunt gummibands snöre kolla efter det hos en syfirma.
    Och när vi fiskar från båt så åker vi sakta uppför med små wobbler som blyas ned på samma sätt som räkan men ca en spölängd mellan blyet och betet här är Nils master grodan och ledad rapala 7cm vanligaste betet men anndra små wobbler brukar också funka.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
    20 svar
    2 618 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg skyler
    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
    0 svar
    145 visningar