Är det nån som vet några heta ställen på gädda nu såhär mitt i sommaren?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gädda i Umeå
Collapse
X
-
Jag har fiskat mycket runt Umeå hela denna sommar, och flera andra, men gäddfisket denna sommar (och vår) har varit väldigt konstigt då gäddleken drog ut på tiden väldigt mycket.
Ställen där vi annars brukar få mycket gädda har inte gett ett napp och det har även varit väldigt dåligt på trolling.
Det enda som gett bra har varit kvällar på grundbankar med ytvobbler, då har vi kunnat hitta iaf. några gäddor.
Tyvärr så måste jag säga att runt Umeå är det väldigt få, iaf. som jag hittat, ställen som är bra att fiska från land. Båt är nästan nödvändigt. Det ligger mycket gammalt timmer på sidorna av älven så det blir en hel del bottennapp.
Det du kan försöka med är ute på Ön mitt i älven nere vid stan. Vid bropelarna som vätter mot ICA Maxi så har du prova kasta, det blir fort 4-7 meter utanför där och ibland kan det stå ganska fina gäddor efter djupkanten.
/RobertTävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
-
Håller me Da_Moose där, gäddfisket i Umeå har inte varit på topp. Även om jag långt ifrån fiskat lika mycket gädda som jag brukar göra (typ enbart) så kändes det redan i våras som att detta år inte skulle bli så hett. Men vem vet.. hösten kanske bjuder på tyngre gung och fler hugg. I vilket fall, börja meta.. det ger bra me fisk. Tror även att det kan vara ett bra sätt att ev få kontakt me gäddor från land. Dra ut nåt gäddmete me stor mört. Ger det hugg så är iaf chansen större att du drar på något me lite storlek.Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!
Kommentera
-
Vi har fiskat lite söder om Rundvik i en vik i våras, första veckan i maj tror jag det var. Vi fick iaf. 2 st 6 kilos gäddor på några timmar i 2 båtar.
Dock så var vi där igen ca. 10 dagar senare och då lyckades jag fånga.....2 st slipsar på kanske 5 hg styck, kompisen fick inget alls.
Vi tar nya tag efter gäddorna i slutet av augusti och framåt.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
|
20 svar
2 587 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av skyler