Ha ha Old F, jag ska ut i morgon och jaga Dreviken gösen så den blir gul och blå. Vill den inte får jag väl jigga upp några matborrar till tanten. Sköt om dig och kör hårt du Mälarman. Som jag skrev utgår jag från Tullingsjön och ut till Mälaren. Har inte lärt mig riktigt var fisken står där än. Förutom att det kokar av gäddor överallt. Gurra.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Segt gösfiske i Mälaren nu
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggHa ha Old F, jag ska ut i morgon och jaga Dreviken gösen så den blir gul och blå. Vill den inte får jag väl jigga upp några matborrar till tanten. Sköt om dig och kör hårt du Mälarman. Som jag skrev utgår jag från Tullingsjön och ut till Mälaren. Har inte lärt mig riktigt var fisken står där än. Förutom att det kokar av gäddor överallt. Gurra.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
tidigare erfarenheter säger mig.har fiskat på olika platser i mälaren.farter mellan 0.9-1.4 men det är inte alla vobbler som funkar i dessa farter.man får prova olika vobbler med olika storlekar på krok å fjäder ringer tills de går som man vill. skit fiske mvh stefanSenast ändrad av fajsen; 2007-08-03, 20:48.
Kommentera
-
Har varit ute ca 1½ timme i lågtrycket nu ikväll och hör och häpna ... vi tog 4 stycken gösar under ca 15 minuter. Samma spö, samma wobbler ... vinnaren var en Rapala Magnum utan djuprigg.
Trodde vi skulle bomma stenhårt i detta väder men det blev tvärtom.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bergman Visa inläggHar varit ute ca 1½ timme i lågtrycket nu ikväll och hör och häpna ... vi tog 4 stycken gösar under ca 15 minuter. Samma spö, samma wobbler ... vinnaren var en Rapala Magnum utan djuprigg.
Trodde vi skulle bomma stenhårt i detta väder men det blev tvärtom.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggDär ser man..Någon storlek?
Edit// Bergman som skriver med Nitas inloggning
Kommentera
-
Det har nog kommit igång rätt bra nu. varit ute ca 12 ggr på 14 dagar och fått 3-4 skapliga per kväll. Tänkte prova ett morgonpass till helgen. Det har blivit flertalet över 3 kg och största på 4.7kg. Tror att det kan bli riktigt bra här i veckan.
Fiska i frid.sigpicMörtsnurb
http://teamsilverguiderna.blogspot.com/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mörtsnurb Visa inläggDet har nog kommit igång rätt bra nu. varit ute ca 12 ggr på 14 dagar och fått 3-4 skapliga per kväll. Tänkte prova ett morgonpass till helgen. Det har blivit flertalet över 3 kg och största på 4.7kg. Tror att det kan bli riktigt bra här i veckan.
Fiska i frid.
Ska faktiskt ut och köra några timmar nu på dagen som uppvärmning inför nästa helg.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera