Segt gösfiske i Mälaren nu - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Segt gösfiske i Mälaren nu

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ha ha Old F, jag ska ut i morgon och jaga Dreviken gösen så den blir gul och blå. Vill den inte får jag väl jigga upp några matborrar till tanten. Sköt om dig och kör hårt du Mälarman. Som jag skrev utgår jag från Tullingsjön och ut till Mälaren. Har inte lärt mig riktigt var fisken står där än. Förutom att det kokar av gäddor överallt. Gurra.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
      Ha ha Old F, jag ska ut i morgon och jaga Dreviken gösen så den blir gul och blå. Vill den inte får jag väl jigga upp några matborrar till tanten. Sköt om dig och kör hårt du Mälarman. Som jag skrev utgår jag från Tullingsjön och ut till Mälaren. Har inte lärt mig riktigt var fisken står där än. Förutom att det kokar av gäddor överallt. Gurra.
      Hej "Snurra-Gurra"; Gul och Blå är den Bomber 25A-GF16 som min yngsta dotter Anna-Lena för några år sedan färgsatte efter eget tycke och smak. Hon har inte testat den själv, eftersom jigfiske efter abborre ligger högst på hennes favoritfiskelista. Någon dag i nästa veckas finväder ska jag försöka lura med henne och hennes dotter ut i båten. Jaså du ska fiska med Dinkelspiel i Drevviken du? Wobbler (förutom Smithwick 1200 Flash) som jag tror kan fresta gösarna i Drevviken är (RH) rödluvan, fluorgula och blåsilvervarianter av Cisco Kid 600, Bomber 25A, Cordell CD9 och Manns 20+. Jag vet att du favoriserar de mest naturtrogna wobblerna som silvriga med svart rygg.
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand

Kommentera

tidigare erfarenheter säger mig.har fiskat på olika platser i mälaren.farter mellan 0.9-1.4 men det är inte alla vobbler som funkar i dessa farter.man får prova olika vobbler med olika storlekar på krok å fjäder ringer tills de går som man vill. skit fiske mvh stefan
        Senast ändrad av fajsen; 2007-08-03, 20:48.

Kommentera

Har varit ute ca 1½ timme i lågtrycket nu ikväll och hör och häpna ... vi tog 4 stycken gösar under ca 15 minuter. Samma spö, samma wobbler ... vinnaren var en Rapala Magnum utan djuprigg.

Trodde vi skulle bomma stenhårt i detta väder men det blev tvärtom.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
            Har varit ute ca 1½ timme i lågtrycket nu ikväll och hör och häpna ... vi tog 4 stycken gösar under ca 15 minuter. Samma spö, samma wobbler ... vinnaren var en Rapala Magnum utan djuprigg.

Trodde vi skulle bomma stenhårt i detta väder men det blev tvärtom.
            Där ser man..Någon storlek?
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
              Där ser man..Någon storlek?
              Nää tyvärr inte ... alla låg mellan 1-2 kg men det var skoj ändå. Har ju varit så jäkla segt alla andra turer. Alla högg runt kl 20.

Edit// Bergman som skriver med Nitas inloggning

Kommentera

OT: gäddfisket på mälaren var ingen höjdare ikväll, gav 2 smågäddor på 6 timmar gissar att det var oss det var fel på.
                Senast ändrad av Ola; 2007-08-12, 22:04.
                Ola

Kommentera

Jag tycker personligen att det börja ta fart så smått nu!
                  Bättre en gös i näven än torsk i Tallinn!

Kommentera

Det har nog kommit igång rätt bra nu. varit ute ca 12 ggr på 14 dagar och fått 3-4 skapliga per kväll. Tänkte prova ett morgonpass till helgen. Det har blivit flertalet över 3 kg och största på 4.7kg. Tror att det kan bli riktigt bra här i veckan.
                    Fiska i frid.
                    sigpicMörtsnurb
                    http://teamsilverguiderna.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Mörtsnurb Visa inlägg
                      Det har nog kommit igång rätt bra nu. varit ute ca 12 ggr på 14 dagar och fått 3-4 skapliga per kväll. Tänkte prova ett morgonpass till helgen. Det har blivit flertalet över 3 kg och största på 4.7kg. Tror att det kan bli riktigt bra här i veckan.
                      Fiska i frid.
                      Låter som du haft kanonbra fiske ! Hoppas det håller i sig ett tag nu.

Ska faktiskt ut och köra några timmar nu på dagen som uppvärmning inför nästa helg.
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 594 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                      0 svar
                      131 visningar