jag tror att det är lite varmt i vattnet, ni kanske kör helt galna färger också. är det segt så pröva färgstarka beten. jag har inge erfarenheter av trolling, men jag får en kännsla av att bomber eller en nilsmaster skulle lösa situationen. kör ni nära botten, så hissa upp en bit o tvärt om!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Segt gösfiske i Mälaren nu
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ploN Visa inläggaj aj aj, det var synd? Vad låg ni i för fart?
//robin
Ursprungligen postat av stensture Visa inläggEnligt vad jag själv har upplevt så är det alltid första veckan i aug. som gösen hugger som mest. Och det har stämt in i 3år. helt sjukt men sant.
Ursprungligen postat av Mörtsnurb Visa inläggNi behöver inte vara amatörer. Det har inte riktigt exploderat än gösfisket. Det brukar vara trögt som attans när det är sådant väder och tryck som det är nu i sommar. Men nöt på så kommer nog både värmen i vattnet och trycket i luften minska. Helt klart värt att prova morgon och dags fiske efter gös. Har haft mina bästa svängar mitt på dagen och tidig förmiddag. Några guider kör ju tom med barometer klocka när det gäller gös. Vad har ni för båt så man vet vilka man möter där ute. ska ut på onsdag och torsdag och lura dem. fiska i frid
Ursprungligen postat av AndersJ Visa inläggHar varit ute nu , söndag, måndag och gösfisket har varit skitkasst. har provat det mesta. efter 4 timmar gav polaren upp och kasta i en jerk och smaska på en gädda på minst 5 kilo som han såklart tappa 2 meter från båten då den gjorde ett par ytvoltar
många napp under måndag kvällen men inget vi fick upp
Ursprungligen postat av nattfiskarn Visa inläggjag tror att det är lite varmt i vattnet, ni kanske kör helt galna färger också. är det segt så pröva färgstarka beten. jag har inge erfarenheter av trolling, men jag får en kännsla av att bomber eller en nilsmaster skulle lösa situationen. kör ni nära botten, så hissa upp en bit o tvärt om!
Vi har kört mest med beten på 2-6 meter men även med djuprigg runt 10-12 och 15-17 meter. Ni som haft hyfsat fiske ... vilka djup kör ni på vid olika tider på dygnet ? Känns som fisken kommer upp mot ytan först efter 22 på kvällen.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Får jag nån gös så får jag det på wobbler som går 6 meter eller grundare. När jag försöker skicka ner wobblerna händer ingenting förrän fisken stiger lite mot kvällningen. Vet inte om de som trollar gös på dagtid får dom djupt?
Men annars är det ju som man ser på lodet, ju senare på kvällen desto grundare får man gösen. Vi kör ofta med 6 spön för att täcka in olika djup och olika färger, märker man att nåt funkar så blir det fler såna beten. Desutom anser jag att farten är viktig, det ska helst inte gå fortare än 1,6 knop tycker jag. Vet att andra har avvikande åsikt.
Dom drag som funkat bäst för oss är Bomber 16A rödvitt eller PLO och Cotton Cordell Deep Diving Red Fin, blå med gul buk.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av nattfiskarn Visa inläggjag tror att det är lite varmt i vattnet, ni kanske kör helt galna färger också. är det segt så pröva färgstarka beten. jag har inge erfarenheter av trolling, men jag får en kännsla av att bomber eller en nilsmaster skulle lösa situationen. kör ni nära botten, så hissa upp en bit o tvärt om!
stog till och med still ett tag och kasta men det hjälpte inte heller
Ikväll måste jag vara hemma så nu får väl alla som fiskar sjukt med gös ikväll ...
/Anders
Kommentera
-
Även jag har bommat 5 pass i Skåne sista veckan...!!
(vilket sällan händer när jag fiskar gös) så något galet är det på gång...trycket gissar jag starkt på...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bergman Visa inläggJag och Nitas pappa var ute och trollade gös i Mälaren igår. Vi var väl ute från 19:30 till 23:45 och det enda som behagade att ta våra wobblers var en gäddusling på ca 2½ kg. Platsen var TDA-vattnena runt Hässelby
Vi provade olika beten som Manns, Red fin, HiLo osv ...
Vi testade olika djup från 1-12 meter ...
Vi testade olika trollingfarter ...
Är det någon som haft bra Gösfiske i Mälaren nu senaste tiden ? Kanske dela med sig av några bra tips vart och hur man ska fiska dom just nu ? Vet inte om det är vi som klåpar oss eller om det är segt som tusan för alla just nu.
The Monster Walleyes are out there waiting for you and Nikita!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bergman Visa inläggTyvärr har vi varken kartplotter eller bra knopmätare men vi har testat både med och utan trollingbroms så vi borde ligga under 2 knop i vilket fall. En GPS ska inhandlas så vi ser farten bättre.
Göstrolling kan vara riktigt segt om man inte kan få pusselbitarna att stämma!
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Förstår att många fiskar sent på Mälaren. Är ju så satans djupt överallt.
Bättre vänta till kvällen när gösen stiger än att mata ner en blyad vobbler tidig morgon eller förmiddag. Är väl där nackdelen är vad jag förstår nu.
Att gösen inte är huggvillig på morgon och förmiddag.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av elanen Visa inläggFörstår att många fiskar sent på Mälaren. Är ju så satans djupt överallt.
Bättre vänta till kvällen när gösen stiger än att mata ner en blyad vobbler tidig morgon eller förmiddag. Är väl där nackdelen är vad jag förstår nu.
Att gösen inte är huggvillig på morgon och förmiddag.
"Dunk, dunk, dunk" lät det om tändkulemotorn i den gamla ekbåten. Varje tisdag och fredag åkte Eric in till Hötorgshallen och becknade gös. De Eric-skeddrag som fångade gös på den tiden var Hi-Lo Lys, Meteor Silver, Meteor Lys och Utö Lys med vitmålad insida.
Walleye Memories!
Old FirehandSenast ändrad av Old Firehand; 2008-06-25, 19:04.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera