Nedre delen av Guttan (Idre) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nedre delen av Guttan (Idre)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nedre delen av Guttan (Idre)

Jag och en kompis planerar att göra en kombinerad Paddling/fisketur med tyngdpunkte på fiske i trakterna runt idre v 29.

Vi hade tänk padda i området söder om Guttusjön (verkar vara ganska så "orört") så är det någon som har fiskat i det nämda området från Guttusjön och ner mot Storhån?

Finns det fisk? och i så fall några särskilda knep för att få dom :P

Har kollat och enligt Lokala FVO så skall det finnas både Öring Harr sik och abbore gädde mm frågan är bara är det bara minifiskar där tro?

är det bara typ sjöar eller finns det lite forssträckor med?

Har inte hittat nästan någon riktig info om området alls det verkar ganska så svårtillgängligt om du inte typ kanotar!

så all hjälp är välkommen

/Christian
    Gotta catch em all

Jag håller vanligtvis till ovanför Guttusjön men har varit nedströms också. Det finns forsar, speciellt strömt och kanalliknande är det där vägen kommer ner till Guttan nedom sjön, men vattet rinner oftast sakta och värdigt i vacker skogsmiljö. Prima flytringsvatten enligt mitt förmenande.
    Grov gädda finns, likaså abborre. Öringar och harrar på kilot tas det om inte varje dag så lite då och då. Halvkilosmodellen är nog mera vardaglig. Bästa tiden är antagligen från islossningen fram till sommaren. Övre Guttan rinner ur fort och brukar ofta bli mycket varm och grund i slutet av juli början på augusti. Nedre Guttan klarar sig bättre.
    Frönhån, Fisksillret och Hangedan samt sträckorna däremellan är definitivt värda ett och annat kast!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

man tackar

Man tackar för den infon vi har ju kanoten så den får duga som vår flytring
      Gotta catch em all

Kommentera

Det finns stigar efter stranden men det är inte helt lätt att hitta bra ställen att komma åt med bilen. Man kan komma nära men ha en 5m hög brant ner mot ån eller så ligger en lite lagom blöt myr ivägen för att inte tala om alla bäverfällen. Antar att ett angrepp uppströms med start från bron nere vid Storhån är smidigast.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

har fiskat i guttan. Såg stor fisk men dem var ju för svåra och lura men fick några mindre harrar. Såg även en liten gädda.
          Som Bebest sa det är väldigt fin miljö. Det räckte gott och väl för mig.....

Förövrigt så är jag också i trakterna när du är där! Men kommer främst inrikta mig på storån och dess öringar. Vi kanske ses!

SKITFISKE
          http://www.silverbums.com

Kommentera

På gränsen till trådnekrofili kanske men jag undrar hur lätt det är att släpa med sig kanoten uppströms bron till Storhån, hur är det med strömsträckorna generellt? Svårt att gå med kanoten vid kanterna?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
            20 svar
            2 573 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg skyler
            av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
            3 svar
            393 visningar