Lärjeån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lärjeån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lärjeån

Enligt gula guiden så ska det finnas öring i Lärjeån. Är det någon här som fått någon öring där? Vart då i såna fall? Jag har varit där ett par gånger, jag har inte sett en enda fisk (inte så konstigt kanske med tanke på det sjukt grumliga vattnet).

Jag har fiskat i den stora vattensamlingen som ligger mitt i mellan Hjällbo och Kortedala, spårvagnen går förbi precis vid "forsen" där.

Om det är "hemliga" ställen ni är på så PM:a gärna.

Jag testade vid ett tillfälle att fiska "uppströms fiske med förtyngd borstmask" (fluga) längre ned i systemet. Väldigt massa havsöringssmolt påvisades. Detta för att stilla min nyfikenhet om det fanns öring i ån. Någon större öring har då aldrig jag personligen lyckats fånga i ån.

Dock är mynningen mot älven högst intressant på vårkanten då olika fiskarter kommer in för lek.

Jag pratade med en person där (vid ån) som fiskade regelbundet efter öring. Han menade på att det fanns en "pool", en "sväng" i ån längre ned där öringarna brukade fara runt. Han metade med bullflöte och mask. Enligt hans utsaga så fick han fina storlekar där.
    (Jag vet ju vart det är i sig men det är ju svårt att beskriva här).

/Storfiskaren
    The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
    Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
    Klickbara länkar följer nedan
    Nattplockad mask
    Gädda äter Sissy
    Abborre vs mask
    Abborre vs mört
    Måånga gäddor samlade vid betet
    Gädda äter gädda
    Spännande fiskemetod efter gädda
    FS SPARADE TRÅD
    Laxhugg!

Kommentera

Vid rosa/röda/lila markeringen har jag stått. Inte så speciellt bra där. Är det längre ner man ska stå alltså? Gå under broarna? Mot älven?

Jag har hört talas om att det ska finnas en bra djupsänka någonstans där jag fiskat, där det finns en del fisk. Vet någon något om den?
      Senast ändrad av mttias; 2007-05-27, 14:52. Anledning: La till lite, vill undvika dubbelpost.

Kommentera

Ingen?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 578 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
        3 svar
        398 visningar