Tips på bra aborrvatten runt GBG. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra aborrvatten runt GBG.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Re: Re: Tips på bra aborrvatten runt GBG.

Originally posted by raniceps
    Jag har puffat innan för Sisjön och håller fast vid det. Har sett ruskigt med abborre i sjön vid fridykning. Mest mindre abborrar, men även större. Kiloborre fångas ofta i sjön vid pimpling. Abborrarna i sjön är dock kända för sin tröghet, kan vara riktigt trögfiskat ibland trots att fisken är där. Särskillt trögfiskat kan det vara med konstbeten.

En taktik jag tror stenhårt på är livebaitmete med småabborre.

Testa fiska utanför nordöstra viken. Där brukar det stå stim med abborre.
    Ja, jag har sett att du "lovsjungit" den sjön tidigare. Tror jag skall testa imorrn, farsan och brorsan är med i balltorps jaktlaget där ute så jag kanske kan lura med nån av dem.

/Berndtsson
    /Berndtsson

Kommentera

Re: Re: Tips på bra aborrvatten runt GBG.

Originally posted by raniceps
      Jag har puffat innan för Sisjön och håller fast vid det. Har sett ruskigt med abborre i sjön vid fridykning. Mest mindre abborrar, men även större. Kiloborre fångas ofta i sjön vid pimpling. Abborrarna i sjön är dock kända för sin tröghet, kan vara riktigt trögfiskat ibland trots att fisken är där. Särskillt trögfiskat kan det vara med konstbeten.

En taktik jag tror stenhårt på är livebaitmete med småabborre.

Testa fiska utanför nordöstra viken. Där brukar det stå stim med abborre.
      Jag var och rekade (hundpromenad) runt Sisjön nu på morgonen. Vikarna verkar vara rätt långgrunda. Är det inte svårt att nå Abborren? Jag tänker oxå på bottennapp osv, men va f*n lite får man kanske offra...

...och så alla dessa badjävlar. Det gäller att undvika badnymferna. Det hängde en bikiniöverdel runt ett träd. Napp på sjöjungfru?!

Kommentera

Berndtson: Gör så, rapportera gärna.

Åsunden:
        Jo, det kan vara svårt att nå borren. Ibland hittar man dom på grunt vatten men oftast står dom djupare och då finns bara ett par ställen att fiska på. Men vid nordöstra viken så finns dom inom kastavstånd, det kan jag nästan garantera. Badarna däremot är ett stort problem så här på sommaren.

Kommentera

Även badnymferna är innom kasthåll. Kanske kan det bli en trevlig bekantskap i det gröna ;;--))

Kommentera

Det är sant! Dessutom fightas dom säkert mer än abborrarna när man drillar dom

Kommentera

Såg att man fick ha flytring i sisjön. Det blir definitivt att ta en resa dit med flytring någon dag. Ända är att man är ju lite lat när det väl gäller att släpa fram alla grejor.

Det blev inte sisjön idag, det blir ottersjön i abborrsjöns fiskevårdsförening. Vet att det finns gott om abborre där, plus att man slipper badgästerna...

Men tack för alla tips och råd.

/Berndtsson
              /Berndtsson

Kommentera

Japp, man får väl ha flytring i alla Gula Kortet-vatten har jag för mig? Fiske från flytring kan nog vara riktigt bra.

Kommentera

En snabbtur till Stora Delsjön: Ingen borre för min del. Dock pratade jag med ett antal båtburna spösvingare, de hade fått mest smått...

Borren verkar finnas över hela sjön. De som fått hade fått dom både på djupet och grundare.

En båtbesättning fick en ganska rejäl Gädda ute på sjön. Själv satt jag som åskådare på stranden

Dom tappar på vatten från Rådasjön. Vid inloppet prövade jag några kast. Mitt framför fötterna sam en rejäl slempelle. Kanske på 2-3 kg?! "Besten" var inte intresserad av mitt drag.

Imorgon bär det iväg till Sjölyckan för att hyra båt! Då ni

Kommentera

Var och dök lite i Sisjön. Fullt med abborre, mest smått, men även några hyfsade bitar. De flesta var utom kasthåll men det fanns spridda mindre stim (50-100 fiskar kanske) nära land.
                    Vi såg även tre gäddor vilket var kul då gäddorna är ganska ovanliga i sjön. Inga riktiga bjässar, men den största var på 5-6 kilo. Kompisen tog lite kort med UV-kamera, skall se om jag kan lägga upp dom senare.

Kommentera

delsjön

annars e ju lilla delsön bra berntsson, fick sex stycken sist.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 586 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                      3 svar
                      408 visningar