Tips på bra aborrvatten runt GBG. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra aborrvatten runt GBG.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på bra aborrvatten runt GBG.

Jag undrar om det finns någon som kan komma med bra tips på fina aborrvatten i och runt GBG. Har bil så avstånd är av mindre betydelse.

Jag är ganska grön på aborrfiske. Men det är väl små spinnare, små jiggar och små vobblers som gäller?

Det börjar väl bli varmt nog för aborren nu, eller är jag ute och cyklar?

/Berndtsson
    /Berndtsson

Berndtsson, små beten små fiskar.....beten runt 7-10cm rekomenderas på de större firrarna.
    Sommarborrren blir mer å mer aktiv nu, nu é de överallt och hungriga pga högre ämnesomsättning, men som vanigt, det gäller å ligga i.....under sommarkvällar när borren jagar i ytan, ytpluggar é skitskojj
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Originally posted by Push-Up
      Berndtsson, små beten små fiskar.....beten runt 7-10cm rekomenderas på de större firrarna.
      Sommarborrren blir mer å mer aktiv nu, nu é de överallt och hungriga pga högre ämnesomsättning, men som vanigt, det gäller å ligga i.....under sommarkvällar när borren jagar i ytan, ytpluggar é skitskojj
      Ytpluggar säger du, är det en typ av jerkbait?

/Berndtsson
      /Berndtsson

Kommentera

Jag är och "sliter" i Delsjöarna, främst Stora Delsjön. Vid Sjölyckan, sportfiskarna, kan du hyra båt. Jag planerar att åka dit under morgondagen. Dvs sena f.m. Ska du med?

Kommentera

Jepp, det kan man kalla det, rapala skitterpop, rapala (glömde namnet), heddon Zara el. super spook, manns disco dawg m.fl. Lagom stora för abborre.......att det sedan kommer gäddor och klipper grejjerna i brutala ytplask gör inte saken sämre. Det é skojj. Kräver ingen ny utrustning då de flesta av dessa är mkt lättarbetade "walk the dog" beten. Skojj skojj...

Kommentera

Originally posted by Åsunden
            Jag är och "sliter" i Delsjöarna, främst Stora Delsjön. Vid Sjölyckan, sportfiskarna, kan du hyra båt. Jag planerar att åka dit under morgondagen. Dvs sena f.m. Ska du med?
            Vet inte när jag kan komma loss från jobbet riktigt, så det passar mig bättre att köra solo. Men vi kanske ses där.

Får du nån abborre där?

/Berndtsson
            /Berndtsson

Kommentera

Originally posted by Push-Up
              Jepp, det kan man kalla det, rapala skitterpop, rapala (glömde namnet), heddon Zara el. super spook, manns disco dawg m.fl. Lagom stora för abborre.......att det sedan kommer gäddor och klipper grejjerna i brutala ytplask gör inte saken sämre. Det é skojj. Kräver ingen ny utrustning då de flesta av dessa är mkt lättarbetade "walk the dog" beten. Skojj skojj...
              Shit, nu blev det mycket nytt att lära sig om. Vad krävs det för utrustning? Jag hade tänkt att jag skulle ta min ul-utrustning.

/Berndtsson
              /Berndtsson

Kommentera

Det har hänt. Men mest har det varit smått. Vid vattenintaget i den bortre viken, finns en boj. Där ska enligt sägnen det finnas stora borrar. Man behöver båt för att nå dit.

Jag brukar parkera på P-platsen ovanför Kallebäck och promenera ut på landtungan efter parkeringen.

Kommentera

Rapalas mindre ytpluggar, skitterpop väger inte mkt. Pallar spöet 15 gram så skall det gå bra. Jobba med spöet nedåt, ryck-ryck-ryck likt du jiggar den på ytan, den kommer då hoppa sida till sida.....asballt när abborren "snappar" efter den i ytan.

Kommentera

Re: Tips på bra aborrvatten runt GBG.

Originally posted by Berndtsson
                    Jag undrar om det finns någon som kan komma med bra tips på fina aborrvatten i och runt GBG. Har bil så avstånd är av mindre betydelse.

Jag är ganska grön på aborrfiske. Men det är väl små spinnare, små jiggar och små vobblers som gäller?

Det börjar väl bli varmt nog för aborren nu, eller är jag ute och cyklar?

/Berndtsson
                    Jag har puffat innan för Sisjön och håller fast vid det. Har sett ruskigt med abborre i sjön vid fridykning. Mest mindre abborrar, men även större. Kiloborre fångas ofta i sjön vid pimpling. Abborrarna i sjön är dock kända för sin tröghet, kan vara riktigt trögfiskat ibland trots att fisken är där. Särskillt trögfiskat kan det vara med konstbeten.

En taktik jag tror stenhårt på är livebaitmete med småabborre.

Testa fiska utanför nordöstra viken. Där brukar det stå stim med abborre.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 573 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    393 visningar