Gös i Nätaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös i Nätaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blev en gös på 1,5. Tog på Husky Jerk Clown 14cm. Testade även vertikalt men utan resultat. Trög dag!! Någon annan som har något att rapportera??

Kommentera

• I Fredags 22maj fick jag första gösen för säsongen i nätaren väster sidan om kass ön nära land . På nils master 12cm papegojan. Men gösen var inte över 40cm . Någon mer som har fått lycka?
      Senast ändrad av Tjompenn; 2009-05-26, 15:48.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wennerholm Visa inlägg
        Hur går det för er på gösfronten? Har själv kört lite pass i Ryssby och Ralången med blandat resultat. I Ryssby verkar det omöjligt nu för tiden att få en gös över kilot... Nån som håller med?? I Ralången har det varit långt mellan huggen men storleksmässigt helt ok.
        Behöver tips på iläggningsplats för båten till Flisbysjön. Där jag la i den innan(kör ner vid en stor gul träkåk där man köper fiskekort... kommer inte ihåg vad stället heter) har tyvärr slutat tillåta att man använder deras väg ner till sjön. Tacksam för tips!!
        I Ryssby finns gösen. En bra vän till mig tog ca. 40 gösar på 2 turer förra säsongen i ryssby. Dessa tog han endast på en sträcka av 100 meter i sjön, Det nappade konstant . Alla var precis över 40cm sträcket men ingen stor. De stora som fattas i ryssby...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Tjompenn Visa inlägg
          I Ryssby finns gösen. En bra vän till mig tog ca. 40 gösar på 2 turer förra säsongen i ryssby. Dessa tog han endast på en sträcka av 100 meter i sjön, Det nappade konstant . Alla var precis över 40cm sträcket men ingen stor. De stora som fattas i ryssby...
          Det var innan nätfisket satte igång på allvar... Fick duktigt med gös i början på förra säsongen men sen dog det totalt. Har kört två pass i år men helt utan resultat. Har testat det mesta men sjön verkar stendöd. Någon som varit där nyligen och kan intyga???

Kommentera

Det var innan nätfisket satte igång på allvar... Fick duktigt med gös i början på förra säsongen men sen dog det totalt. Har kört två pass i år men helt utan resultat. Har testat det mesta men sjön verkar stendöd. Någon som varit där nyligen och kan intyga???
            Nätfisket är det värsta jag vet.. En del folk i nätaren fiskar med sådant med vad jag vet har en stuga vid järsnäs och bonden där fiskar mkt med nät innan 1 maj.
            Men fisket i nätaren brukar vara bäst runt midsommar iallafall för mig när tempen har stigit i vattnet.

Kommentera

• va ute igår en snabbis och drog 2 gösar på 1 kg var. var ute i ca 1 h innan motorn började krångla.. sket i v-jiggen och tog båda på wobbler, bomber och jesse.

Kommentera

• Tja pontus! så du har börjat fiske gött... blivit nått mer på nätarn? va ute igår med det blev bara små gös. kompisens båt drog en gös på 9 kg 94 cm. helt sjuk. så man får väl ge sjön några chanser till.

Kommentera

• Ursprungligen postat av morkass Visa inlägg
                  Tja pontus! så du har börjat fiske gött... blivit nått mer på nätarn? va ute igår med det blev bara små gös. kompisens båt drog en gös på 9 kg 94 cm. helt sjuk. så man får väl ge sjön några chanser till.
                  Hörde talas att det hade tagits en på 9,1 i Ryssby nyligen. Var det denna??

Kommentera

Hörde talas att det hade tagits en på 9,1 i Ryssby nyligen. Var det denna??

Sjukt va stor gös det kommer upp härt i trakten nu, kul!! fisken som kom upp i nätarn pendalde mellan 9 och 9,1. Så det kan ju bristit lite i informationen om vilket vatten.

Kommentera

• Dax att damma av denna tråd igen tycker jag Nån som har nåt kul att berätta??

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                      3 svar
                      394 visningar