Gös i Nätaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös i Nätaren

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ok ! Tackar för tipset. Men om jag har förstått det rätt (osäker) så får man fiska på markägarnas vatten efter stängningen ?

Oavsett så...... Hur har fisket varit där ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Drisse Visa inlägg
      Ok ! Tackar för tipset. Men om jag har förstått det rätt (osäker) så får man fiska på markägarnas vatten efter stängningen ?

Oavsett så...... Hur har fisket varit där ?
      Trollingen har väl varit ok enligt det jag har hört, men dock inga stora gös. Mete har varit riktigt dåligt iallafall för egen del.Vad det gäller abborrefisket kan jag inte uttala mig om(har inte fiskat abborre själv där).

Hela Nätaren stänger den 31/7. Men öppnar för isfiske för dem som har årskort.

Är det nån annan som gäller så skriv gärna.

Skitfiske på er!

Kommentera

Tackar

Kommentera

Då har man varit ute på första turen för i år på Nätaren (och den sista), härligt väder och trevligt sällskap i båten (Gösing). Trollade över hela sjön i flera timmar men kammade noll, när mörkret föll på trollade vi runt första ön från Gyeberg och jag kunde landa två små gösar. Den ena gick tillbaka och den andra till stekpannan, ska bli gott med gös till middag.

Nu blir det inte mer fiske där förrän 1 maj nästa år........skitfiske till dess.

PS Gösing fick en liten en tidigare på dan.
          www.solskensmetarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Hulan Visa inlägg
            Då har man varit ute på första turen för i år på Nätaren (och den sista), härligt väder och trevligt sällskap i båten (Gösing). Trollade över hela sjön i flera timmar men kammade noll, när mörkret föll på trollade vi runt första ön från Gyeberg och jag kunde landa två små gösar. Den ena gick tillbaka och den andra till stekpannan, ska bli gott med gös till middag.

Nu blir det inte mer fiske där förrän 1 maj nästa år........skitfiske till dess.

PS Gösing fick en liten en tidigare på dan.
            Tack själv Hulan...Härligt väder men lite sämre fiske.

Kommentera

Hmm vad ska man säga, utsläpad av far min till Nätaren för en fisketur (han har inte fiskat på 15 år). Underbar kväll som bjöd på värme och vindstilla, vattnet låg som en spegel. Trollade en stund för att senare möta upp Gösing och hans två båtgäster för en fika. Solen började sjunga på sista versen och vi satte igång att trolla igen, krokade tungt med en vit Rapala Magnum, lite för tungt visade det sig. Ingen rår på moder jord om hon fattar rejält tycke för en wobbler, satt som berget i berget och ingen dragräddare med mej bara att dra av linan och LEEE och se söt ut.

Min båt fick upp två gösar och en liiiten gädda, gösing landade fem, dock ingen storlek men fin matfisk.

Så nu avslutar vi säsongen med att säga hejdå Nätarn ses 1 maj 09.
              www.solskensmetarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Hulan Visa inlägg
                Hmm vad ska man säga, utsläpad av far min till Nätaren för en fisketur (han har inte fiskat på 15 år). Underbar kväll som bjöd på värme och vindstilla, vattnet låg som en spegel. Trollade en stund för att senare möta upp Gösing och hans två båtgäster för en fika. Solen började sjunga på sista versen och vi satte igång att trolla igen, krokade tungt med en vit Rapala Magnum, lite för tungt visade det sig. Ingen rår på moder jord om hon fattar rejält tycke för en wobbler, satt som berget i berget och ingen dragräddare med mej bara att dra av linan och LEEE och se söt ut.

Min båt fick upp två gösar och en liiiten gädda, gösing landade fem, dock ingen storlek men fin matfisk.

Så nu avslutar vi säsongen med att säga hejdå Nätarn ses 1 maj 09.
                Tack för i år Hulan. Nu ska vi hitta nya smultronställen innan vi är i Nätaren igen den 1 maj.

Kommentera

dra upp denna tråden igen för 2009 säsongen. någon som landat något? va ute tidigare i veckan helt utan resultat körde både wobblers och vertikal jigg.

Kommentera

Ska ge Nätaren en chans i morgon. Återkommer med resultat

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wennerholm Visa inlägg
                      Ska ge Nätaren en chans i morgon. Återkommer med resultat
                      Väntar med spänning...
                      http://highlandpredators.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                      3 svar
                      394 visningar