Nu är det äntligen 1 Maj och fisket på gös släpps lös i mina trakter, ska iväg inatt och förhoppnings vis dra dom första gösarna för i år. Klockan 00.00.01 åker betena iväg genom luften och landar med ett lätt plask en bit från båten, sedan ska vi glo på guppande flöten samtidigt som vi jiggar efter gös och abborre.
Vi kommer att sitta runt den första ön från Gyeberg sett (den lilla) så om ni läser detta och ska ut på Nätaren inatt eller tidigt imorronbitti så titta gärna förbi och säg hej och prata en stund. Det är ju alltid kul att träffa fler fisketokar menar jag. Vi kommer att ha en lägereld på ön under nattens mörkaste timmar så ni kan också komma och värma era frusna kroppar.
Rapport kommer på tisdag em när jag vaknat..
Vi kommer att sitta runt den första ön från Gyeberg sett (den lilla) så om ni läser detta och ska ut på Nätaren inatt eller tidigt imorronbitti så titta gärna förbi och säg hej och prata en stund. Det är ju alltid kul att träffa fler fisketokar menar jag. Vi kommer att ha en lägereld på ön under nattens mörkaste timmar så ni kan också komma och värma era frusna kroppar.
Rapport kommer på tisdag em när jag vaknat..
Kommentera