tackla upp som minihäcklor . 2 riggar med cola färgade jiggrämsor på ca en 5 mm bred o 20mm långa.. o jigga hem den sakta vid botten du kommer få abborre.. det är en specialare. dom är som tokiga i dom där små jiggbitarna..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stångån i Linköping
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av robin_jerk Visa inläggtackla upp som minihäcklor . 2 riggar med cola färgade jiggrämsor på ca en 5 mm bred o 20mm långa.. o jigga hem den sakta vid botten du kommer få abborre.. det är en specialare. dom är som tokiga i dom där små jiggbitarna..
Det där är ju den så kallade "turkmetoden".. man knyter en tyngd längst ner på linan och knyter där efter fast två upphängare i form av små kolafärgade jiggar på enkelkrokar. Det funkar men ger mest små fisk tycker jag
Kommentera
-
Ursprungligen postat av _Älgen_ Visa inläggDet där är ju den så kallade "turkmetoden".. man knyter en tyngd längst ner på linan och knyter där efter fast två upphängare i form av små kolafärgade jiggar på enkelkrokar. Det funkar men ger mest små fisk tycker jag
Jag tycker att fiske med jigg är det roligaste och mest effetiva. Jag rekomenderar er att stå under bron vid slussen, där är det alltid fisk. Sedan kan man ju alltid prova lite efter gädda vid trädet till vänster. Har hört om en relativt fin gädda på fem kilo som fångats där.
Var kör ni andra? Var är alla "vanliga" fiskare....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mekelund Visa inlägg
Var kör ni andra? Var är alla "vanliga" fiskare....Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera