Ursprungligen postat av gabbu
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ULLNASJÖN-trög o svårfiskad?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggOm du fiskar monstergäddor är väl inte efter 10 utan snarare efter 100 du skall komma och klaga
tiotal kan vara tjugo, trettio, fyrtio osv...
Nu la jag inte upp tråden för att klaga utan för att jag är intresserad/nyfiken av att höra om andras erfarenheter av sjön! Alltid roligt med lite tips!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gabbu Visa inläggdå förstår jag bättre vad du menar. men jag tog dig på orden o trodde gäddorna där var större än vanligt. Men tror nog att det kan finnas stora dära. tack iaf för tipsen!
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägghej Gabbu; Ska du regelbundet kunna fånga riktigt stora gäddor då bör du nog offra många timmar och lära dig skärgårdsvattnen runt Furusund, Hargshamn och Mörkö där både vårfisket och sommarfisket efter grov gädda fortfarande är mycket bra om du bara fiskar på lite udda, halvskumma platser där inte alla bankar.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Hur brukar du lägga upp sensommarfisket efter storgädda (i skärgårdsmiljö), generellt? De är inte helt lätta att hitta under de varma månaderna juli-augusti.. Är det att konsekvent fiska djupt (ner mot 10-12 meter), söka större stim av småfisk, fiska på kvällen/natten på grundare vatten i anslutning till djup?
Eller borde man helt sonika övergå till att fiska snipor, abborre och gös med lättare utrustning och låta storgäddorna vara till senhösten och våren?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MJL Visa inläggHej Old Firehand
Hur brukar du lägga upp sensommarfisket efter storgädda (i skärgårdsmiljö), generellt? De är inte helt lätta att hitta under de varma månaderna juli-augusti.. Är det att konsekvent fiska djupt (ner mot 10-12 meter), söka större stim av småfisk, fiska på kvällen/natten på grundare vatten i anslutning till djup?
Eller borde man helt sonika övergå till att fiska snipor, abborre och gös med lättare utrustning och låta storgäddorna vara till senhösten och våren?
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av johasp20 Visa inläggsenast jag fiskade ullna var för några år sedan då med en superdag med 2 10+ are, några mindre runt 7-8 och en gös på 6. har inte blivit något mer pass på ullna sedan dess tyvärr. denna gång körde vi angel med levande och ca 20 don.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lozz Visa inläggSå du har ett PB på gös på 5 kilo, men har dragit en på 6 kilo för några år sedan?Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera