Hej har tiotal pass i ullnasjön, men upplever den som svårfiskad. Nån annan här inne som fiskat i ullnasjön? Sägs att det finns megagäddor i sjön! Berätta om era fiskeerfarenheter från sjön!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ULLNASJÖN-trög o svårfiskad?
Collapse
X
-
fiskar mest där på hösten av någon anledning, känner väl att jag kan andra fiskevatten bättre på våren och sommaren.
Har fått en enda gös i mitten av sjön halvvägs från båtbryggan mot öarna. Tror d var i oktober. Ingen abborre än så länge....
Ett roddpass fick vi 5 st gäddor, alla på smithwick super rouge som ju är avsedd för gös! Annars vet jag inte så mycket om sjön, vet att många fiskar runt grynnorna vid öarna och att det ska vara bra där men det är ett ganska så stort område. Finns t.o.m. en till grynna 100 meter ut från den första. Har inte tagit en fisk där på kast. Mest har jag fått när jag rott mitt ute i sjön med två djupgående wobblers på släp...
Har du fått många gös o abborre? var i så fall, svår sjö att utforska..
Kommentera
-
På pimpeltävlingarna brukar det även då vara segt. Finns en del skaplig borre ändå. Men är svårfiskad på grund av jämndjupet. Ska ju finnas lite stenig botten på en del av sjön. Där fick en polare som tävlade för min klubb fina matborrar. Sök dig ut en från land och kör balans bara.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gabbu Visa inläggfiskar mest där på hösten av någon anledning, känner väl att jag kan andra fiskevatten bättre på våren och sommaren.
Har fått en enda gös i mitten av sjön halvvägs från båtbryggan mot öarna. Tror d var i oktober. Ingen abborre än så länge....
Ett roddpass fick vi 5 st gäddor, alla på smithwick super rouge som ju är avsedd för gös! Annars vet jag inte så mycket om sjön, vet att många fiskar runt grynnorna vid öarna och att det ska vara bra där men det är ett ganska så stort område. Finns t.o.m. en till grynna 100 meter ut från den första. Har inte tagit en fisk där på kast. Mest har jag fått när jag rott mitt ute i sjön med två djupgående wobblers på släp...
Har du fått många gös o abborre? var i så fall, svår sjö att utforska..
har du fiskat ngt i edsjön efter gös?har funderat på att testa där ngn gång.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gabbu Visa inläggtack för tipsen elanen men jag menar mer fisket under isfria perioden. Old firehand trodde d fanns monstergäddor i sjön enligt planket....
" Lycka till med storgäddorna! Det finns mycket större gäddor runt Stockholm än vad många tror, kanske större än i Rügen, men en del "amatörer" åker gärna över ån efter vatten! Det är kanske inte så många på senare år som har testat, men både Vallentunasjön och Ullnasjön hyser gäddor i monsterformat ...gäddor som smyger tätt utefter botten och livnär sig på grov gös större delen av året." Här namngav jag två, för många sportfiskare välkända gössjöar i avsikt att informera om att sjöar som har grov gös ofta även har mycket grov gädda. Gäddan, i likhet med många andra rovfiskar, präglas ofta på det talrikaste och mest lättfångade bytet i närheten! Många gäddor, som vuxit upp till monsterformat, har genom åren präglats på just gös. Gösen är inte känd för att vara någon snabbsimmare och blir därför ett lättfångat byte för en stor, hungrig gädda. När den stora gäddan väl lärt sig gösens vandringsstråk i en sjö vet den också var maten finns.
Go for the Big Ones!
Old FirehandSenast ändrad av Old Firehand; 2007-02-10, 12:32.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera