Någon som känner till fisket i dessa Skånska sjöra,vatten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som känner till fisket i dessa Skånska sjöra,vatten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon som känner till fisket i dessa Skånska sjöra,vatten?

Kollade lite på eniros karttjänst och där finns en o annan sjö/vatten som verkar vara intressant att utforska mer.
    Någon här som kanske känner till något av vattnen,kanske har erfarenheter?

Rabblar upp dem jag tyckte såg intressanta ut.

1) Ugglarpssjön. Inte långt från Veberöd,Björnstorp.

2) Borgasjön. Inte långt från Skurup,Janstorp.

3) Björkesåkrasjön. Inte långt från Sturup flygplats.

4) Nötesjö , Lyngsjön. Inte heller långt från Sturups flygplats.

5) Klosterviken. Ligger vid Börringe kloster.

6) Eksholmssjön. Inte heller så långt från Sturups flygplats.

7) Ellestadssjön. Inte långt från Snogeholmssjön.

8) Sövdeborgssjön. Inte långt från Sövdesjön.

Lista gärna på med era erfarenheter,fisk inventeringar,fiske tillstånd eller ej i vattnen osv

Nej, men om det är karpvatten du önskar ska du nog söka dej hittåt! (Hässleholm)

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeFreakOscar
      Nej, men om det är karpvatten du önskar ska du nog söka dej hittåt! (Hässleholm)
      Både och men klart att karp vatten är av intresse oxå.

De sjöar jag nämt hör man inte så mycket om,där av jag är nyfiken på att utforska dem eller höra andras erfarenheter.
      Men verkar vara ganska okänt här.

Ellestadssjön dock har jag för mej att där finns karp,vet dock ej i vilka mängder.

Kommentera

erfarenheten av fs är att även om någon känner till dessa vatten så är de inte så sugna på att berätta... vet inte om jag själv alltid är så sugen att berätta om "mina" vatten

jag har funnit stort nöje i att utforska på egenhand.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Kommentera

Ursprungligen postat av newbee
          erfarenheten av fs är att även om någon känner till dessa vatten så är de inte så sugna på att berätta... vet inte om jag själv alltid är så sugen att berätta om "mina" vatten

jag har funnit stort nöje i att utforska på egenhand.
          Sant! Smultronställen som man brukar säga
          Dock dessa eller endel av dessa mindre sjöar jag hittat på eniros karttjänst
          i min närhet,så är endel av dem ganska så okända.

Efter lite mer efterforskningar så är någon av sjöarna ganska svårtillgängliga.
          Innehåller brax,sutare,gädda osv det mest vanliga.

Kommentera

Ugglarp: Min Pappas polare bodde i Ugglarp förut och hade då någon damm där (inte säker på det är samma som du menar) men vi brukade fiska där ganska ofta och fick oftast upp rikligt med både borrar och Gädda, även mört ibland!

Eksholm: Fiskade vääälidgt mycket i den sjön under hela min barndom, har dock inte varit där på några år nu, pga tappat intresse, men har börjat fiska igen så smått och ska dit inom kort hoppas jag Till skillnad från många andra sjöar har vi lagt märke till att det nappar som mest på sommaren där, när det är som varmast! Har nästa aldrig åkt hem därifrån utan att ha fått fisk. och många gånger kunde man få en 15-20 borrar och 5-10 gäddor per person. metade även mört och borrar från bryggan, åt höger. vet inte riktigt hur det ser ut där nu, men skulle vilja påstå att där är fisk nästan runt hela sjön, men allra bäst för gädda tror jag varit vid vassen utanför scoutstugan! Men som sagt, väldigt fiskrik sjö överlag, enligt mina erfarenheter Har kanske inte dragit några jättemonster där, men gäddor på 3-7 Kilo har inte varit allt för sällsynt för min del!

Dragen som funkat bäst för oss där är: Abu Reflex spinnare (i alla dess färger), Delux spinnare (Guld, Svart), Droppen spinnare (framförallt blå men även röd) och Hi-Low Wobbler(Vit,röd)! även skeddrag har varit bra! Fiskekort skaffar man i svedala, man måste bli medlem i SvedalaFiskeklubb, vilken endast kostar någon hundralapp om året, och då ingår det båttillgång i Eksholm! Väldigt Värt Enligt mig /Robbin

Kommentera

Tackar för ett utförligt och bra inlägg Karunkel.
              Låter klart intressant och som trevliga vatten.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
              20 svar
              2 594 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg skyler
              av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
              0 svar
              132 visningar