Fiske i Kina(Flugfiske) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Kina(Flugfiske)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Kina(Flugfiske)

Ar det nan i hela varlden som har varit i Kina och flugfiskat?
    jag vet att det finns mojligheter att flugfiska i varldens tredje storsta land.
    Fragan ar bara vart man ska vanda sig.
    I provincerna Xinjiang, Innre Mongoliet, Tibet, Yunnan och Sichuan ar alla rellativt glesbebodda(i gamforelse till ovriga Kina), i dessa provincerna finns det orord natur med berg, skogar och forsar.
    Jag vet att det finns Taimen i norra Xinjiang och sakert aven i norra Kina med natur som gar att gamfora med den i angransande Ryssland. Det borde ju aven finnas harr, oring, regnbage och taimen i provincen Innre Mongoliet som avgransar till sjalva landet Mongoliet och alla i stort sett har ju hort talas om fisket dar.
    Sist och inte minst sa har vi ju varldens storsta sottvattenkalla i detta land, Himalaya. valdigt glesbebott och kommer man ut pa landsbyggden ser man bara an och annan normad.
    Vi tog taget upp i somras och antalet backar och sjoar med klart vatten var omojligt att rakna.

Sichuan och Yunnan ligger pa vag ner fran himalaya. dessa provincer ar oxa fulla med berg och har stora ytor med orord natur.

Ingen tvekan om att fisken finns men vart finns informationen?

Finns det tidigare expeditioner till detta land eller handlar flugfisket i Kina bara om produktion av utrustning?

All information ar till stor hjalp!

Tack pa forhand!/ Jesper

Inte så mycket till hjälp kanske, men när jag var i kina luskade jag lite i fiske och spanade i fiskebutiker. Men märkligt nog så säljs inte dom kinesiskt-tillverkade grejjerna man kan köpa här hemma i norden. Kineserna själva verkar bara syssla med olika former av mete. Hittade inga spinn, jerk eller flug-grejjer alls av intresse. Dom såg helt frågande ut när jag frågade om t.e.x. wobblers o.s.v.

Kommentera

Har varit bosatt och jobbat ett antal år i Kina. Tillbringade den mesta tiden med att resa runt och besöka leverantörer. Passade på att kolla fiskebutiker i de flesta städer jag besökte och hörde mig för om fiske i området. Upptäckte snabbt att det är helt olika utbud av fiskeutrustning i olika regioner/städer. Hittade faktiskt en hel del spinngrejor men det är oftast i de mest utvecklade områdena, specielt om det finns mycket Koreaner och Japaner bosatta där. Ska du hitta något vatten med ädelfisk ska du nog åka så långt norrut du kan. Besökte en leverantör i Yanji, gränstrakterna mot Nord Korea och de brukade fiska vild ädelfisk. Har också hört om en del vatten i Heilongjiang provinsen annars är det nog mest mete och havs/kustfiske som gäller.

Kommentera

inte i kina, men i kamchatka är det grymt fiske. Sen har jag personligen faktiskt funderat över möjligheterna att fiska gräskarp i kinas stora floder.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 587 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
        3 svar
        408 visningar