Tjena! Jag funderar på att åka till Pärlälven i sommar. Vet någon hur fisket är där?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
pärlälven
Collapse
X
-
Jag har haft mitt livs harrfiske i Pärlälven sommaren 1990. Det högg halvkilosharr precis överallt. Man kunde drilla sisådär en fyra fem harrar i timmen. Ibland nappade även en o annan öring. Vi höll till så långt upp som då var möjligt i ån. Tror att dom även öppnat den övre stäckan, den lär vara kanon...."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
pärlälven kan jag starkt rekomendera. det finns ett fint ställe där med gratis övernattningsstuga med kamin och sovloft man får plats 4-5 stycken där. det finns också en hängbro precis vid stugan så man tar sig lätt över till andrasidan. bra ställe om man gillar harr och öring. glöm ej veden bara.Bättre att göra något även om det inte blir som man tänkt !
Kommentera
-
Har just varit i kontakt med Jokkmokk Jakt&Fiske och dom säger att vattnet är lågt och mycket för varmt för ett bra fiske.
Hade tänkt sticka upp dit om några dagar men jag väntar till lite längre fram. Har varit där varje år i ca. 15 år och det har väl bara varit någon enstaka gång det inte varit superfiske, annars klart bra vatten. Kolla in här för info och bokning av kort:http://www.jaktfiske.jokkmokk.com/************
RedTag
><(((((°> ><(((((°> ><(((((°>
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera