Värmeln - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värmeln

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bomber 16 och Nils Master 15 funkar i stort sett alltid.
    Färgerna kan variera en del från dag till dag. Funkar inte grälla färger är blå/silver och svart/silver säkra kort.
    Fiskeaffärer hittar man inte närmare än i Arvika där Böjda Spön och Arvika Fiskecenter finns mittemot varandra på samma gata.
    Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
      Bomber 16 och Nils Master 15 funkar i stort sett alltid.
      Färgerna kan variera en del från dag till dag. Funkar inte grälla färger är blå/silver och svart/silver säkra kort.
      Fiskeaffärer hittar man inte närmare än i Arvika där Böjda Spön och Arvika Fiskecenter finns mittemot varandra på samma gata.
      Mvh Micke
      Återigen får man tacka. Det börjar dra ihop sig nu, på lördag får "flyttlasset" båt och bil fullproppad med fiskegrejor för alla tänkbara situationer.
      En liten sak till, jag beställde djupkarta från länken högre upp på sidan i helgen som var. Den har dock inte kommit än, och nu börjar jag bli orolig att den inte hinner hit. Har du koll på om de fortfarande har sjökorten på konsum i Vikene, lr skall jag ta mig någon annanstans?

Mvh
      Mathias

Edit: Det är ju märkligt föresten att man kan beställa drag, rullar, spön etc över natten från vissa håll. Men nått så enkelt som en karta som borde få plats i ett kuvert kan de inte ordna fram på en vecka ens!
      sigpic

Kommentera

070-6506467 är mitt tel.nr. Spara det.
        Ring eller sms:a när ni kommer fram så kommer jag med ett sjökort. Farsan sålde förr när han trailade båtar och har några kvar.
        Testade naturrampen jag hänvisade till på kartan. Den var sådär....
        Vattenståndet är lågt och det är lite lerigt p.g.a allt regn. Men den funkade trots allt.
        Mvh Micke

Kommentera

Oj vilken service, tack tack! Då gör jag så om den inte dyker upp idag.
          Får göra en bedömning av rampen på plats, ner kommer man väl alltid. får man väl åka till Edane när man skall upp.

Mvh
          Mathias

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
          070-6506467 är mitt tel.nr. Spara det.
          Ring eller sms:a när ni kommer fram så kommer jag med ett sjökort. Farsan sålde förr när han trailade båtar och har några kvar.
          Testade naturrampen jag hänvisade till på kartan. Den var sådär....
          Vattenståndet är lågt och det är lite lerigt p.g.a allt regn. Men den funkade trots allt.
          Mvh Micke
          sigpic

Kommentera

Det blir så att jag slår dig en signal i morgon eftermiddag Micke... alltså ingen karta idag heller!

Mvh Mathias
            sigpic

Kommentera

Var hos farsan och grejade lite med båten idag.
              Vilken tur att det "råkade" följa med ett sjökort då
              Ligger redo i bilen.
              Mvh Micke

Kommentera

Detta blir inget oblygt trådlyft men.. jag undrar om ni vet om någon ramp i södra delen av denna sjö.
                Närheten av Högboda?
                Bara ett kast till..

Kommentera

Det är rätt....Gamla trådar ska det hållas liv i!

I närheten av Högboda (som ju faktiskt blir mitt på sjön ungefär) ska det finnas en ramp i Krokstad. Men skicket på denna och huruvida den är privat eller inte vet jag inget om.
                  I Hortan mot Arvika sett, finns det en naturramp som funkar om båten inte är för stor. Läget är också ganska utsatt för väder och vind.

I sjöns södra ände finns det en ramp i Värmskog, alldeles bredvid café Liljenäs.

Annars finner du bästa rampen i Edane men det blir en extra bit att åka.

Kommentera

Grymt tre S!

Båten jag har är en örnvik 470 så den är lättrailad! Jag utgår från samhället Kil så Högboda ligger nära & bra.
                    Får höra mig för hos bönderna där uppe. Vet om en ramp som är bakom lås & bom, men frågar man snällt så.. ja vem vet ;-)

Tack för svar!
                    Bara ett kast till..

Kommentera

Hej Micke med flera!
                      Nu kommer jag och kapar er tråd;-)
                      På semester i Värmland med kidsen och bor i Årnäs/Brunskog.
                      Har fått låna en liten båt och och har provat att trolla ( dra drag är nog närmare sanningen, dropshot spinn och gäddmete. Resultat - 3 hyfsade abborrar, tagna vid Storön på fyra fiskepass. Det känns i ärlighetens namn lite magert!
                      Så min fråga blir: vad gör jag för fel, fiskar jag på fel ställe eller har jag fel färger?
                      För min egen del är det inga problem att gå tom men ungarna börjat tappa intresset!

Hoppas på stöttning, må gott // Marcus från Göteborg
                      Senast ändrad av Willmar; 2017-08-09, 11:32. Anledning: Stavfel

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 594 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                      0 svar
                      132 visningar