Färnafiske i Tidan? Braxenmete i Stråken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färnafiske i Tidan? Braxenmete i Stråken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Färnafiske i Tidan? Braxenmete i Stråken?

Har dragit flyttlaset till Mullsjö och behöver tips på platser där jag kan börja mitt sökande efter fisken.

Färna i Tidan: Finns dom i hela Tidan? Det finns ju en hög med vandringshinder i den ån.
    Var kan man enklast komma åt att fiska dom från Stråken och norrut?

Braxen i Stråken: Har provat lite på några platser men det har bara varit mört som nappar.
    Finns det några tips?

Feederfiske eller matchmete är att föredra.
    10 mils radie från Mullsjö e nog max resan just nu!
    Krökta spön knarrande rullar och linor spända som fiolsträngar, då lever man gott....
    www.solskensmetarna.se

Tjena!

Bor i habo inte långt från mullsjö och har en båt i stråken.. Kan tyvärr inte säga så mycket om fisket i Tidan. Men i Stråken har jag mest jagat gädda.. Det är ett svårfiskat vatten, det är ett som är säkert..
    Om du vet var "Noa-Broa" ligger så har jag fått brax där, runt två kilo ungefär.
    Sen finns det ju även karp i stråken. Nån snubbe som hade dragit upp en på 14kg för inte så länge sedan..
    Är som sagt inte någon metare så jag kan inte bidra med så mycket, men om du hittar fisken får du gärna dela med dig.. Så ska jag också göra det, om jag hittar någon dvs. Blir förhoppningsvis ett metepass där till helgen.
    Kan skriva om vi får nåt roligt.

Ha det gött! -marcus

Kommentera

Tackar för svaret!
      Krökta spön knarrande rullar och linor spända som fiolsträngar, då lever man gott....
      www.solskensmetarna.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
      20 svar
      2 591 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg skyler
      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
      0 svar
      128 visningar