Vi tänkte planera in en tripp till hossmo nu i höst och jag undrar ifall det är någon här med erfarenhet därifrån? Jag har en del frågor som jag måste få svar på.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hossmo
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av NumseVi tänkte planera in en tripp till hossmo nu i höst och jag undrar ifall det är någon här med erfarenhet därifrån? Jag har en del frågor som jag måste få svar på.
DAGKORT FÖR LAX 15/9 - 30/9
Senast ändrad av Rixman; 2006-09-13, 10:50.
-
Vi oxå till Hossmo!
Kan man inte köpa fiskekort efter en viss tid? Inte alls? Kan man inte köpa "havsöringskort" som doch blir dyrare???? Var köper man kort? Finns det ngn sida om hossmo???? När bör man åka dit? Vilken vattentemp är bäst?
Många frågor blev det! Z
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NumseVi tänkte planera in en tripp till hossmo nu i höst och jag undrar ifall det är någon här med erfarenhet därifrån? Jag har en del frågor som jag måste få svar på.
Kommentera
-
-
Jävla skit.. ringde precis till macken där d säljer kort och man får inte fiska efter den sista september.
Någon som har bra förslag på metevatten? Nu till hösten är väl i vissa fall brax en möjlighet, så som i hossmo, men annars gillar vi t.ex. Färna, Ruda, Sarv, Björkna och karp. Och sutare såklart, men det brukar ju va slött på hösten.
Kommentera
-
Hur lång är fiskesträckan, finns det många swims?
Inte särskillt lång. Ett 15-tal platser kanske man kan skrapa ihop.
Är det trångt med folk?
Ibland har det suttit 20-30 pers bara i Kupagölen - vilket närmast kan likställas med en damm i storlek. Det är alltså SJUKT trångt ibland.
Jag har hört att man tp måste hyra fiskeplatser i förhand!?
Det går inte. Det är bara att åka ner och hoppas på plats. Har haft vänner som suttit ett par dagar och väntat enbart för att få plats...-----------
<"))))><
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Peter LarssonHur lång är fiskesträckan, finns det många swims?
Inte särskillt lång. Ett 15-tal platser kanske man kan skrapa ihop.
Är det trångt med folk?
Ibland har det suttit 20-30 pers bara i Kupagölen - vilket närmast kan likställas med en damm i storlek. Det är alltså SJUKT trångt ibland.
Jag har hört att man tp måste hyra fiskeplatser i förhand!?
Det går inte. Det är bara att åka ner och hoppas på plats. Har haft vänner som suttit ett par dagar och väntat enbart för att få plats...sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NumseHm, ok.. tack för svaren. Någon som har erfarenhet av svartån och emån då? Får man fiska där året om?-----------
<"))))><
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
|
20 svar
2 586 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av skyler