Hossmo - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hossmo

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hossmo

Vi tänkte planera in en tripp till hossmo nu i höst och jag undrar ifall det är någon här med erfarenhet därifrån? Jag har en del frågor som jag måste få svar på.
    Bloggen | Portfolio

Ursprungligen postat av Numse
    Vi tänkte planera in en tripp till hossmo nu i höst och jag undrar ifall det är någon här med erfarenhet därifrån? Jag har en del frågor som jag måste få svar på.
    Har lite erfarenheter där ifrån.... vad har ni tänkt fiska.... tänk på att snart slutar man sälja fiskekorten, mitt metkort går ut nu den 15 så jag vet inte hur länge man får fortsätta med det efter detta datum

DAGKORT FÖR LAX 15/9 - 30/9

Senast ändrad av Rixman; 2006-09-13, 10:50.
    www.rixman.se
    http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
    http://www.miekofishing.se

Kommentera

Vi oxå till Hossmo!

Kan man inte köpa fiskekort efter en viss tid? Inte alls? Kan man inte köpa "havsöringskort" som doch blir dyrare???? Var köper man kort? Finns det ngn sida om hossmo???? När bör man åka dit? Vilken vattentemp är bäst?
      Många frågor blev det! Z

Kommentera

Efter den 15:e går det köpa dagskort á 100kr dagen. Förra året fick man även köpa kort till en bit in i oktober för braxenfisket. Fiskekort kan du bla köpa på Preem i Rinkabyholm, ca 3km från infarten till Binga.

Kommentera

Vi ska dit för braxen.Tack för länken, hoppas det finns kort =/ jag kanske kan ringa och fråga.

Men nu till frågorna. Hur lång är fiskesträckan, finns det många swims? Är det trångt med folk? Jag har hört att man tp måste hyra fiskeplatser i förhand!?..
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Jävla skit.. ringde precis till macken där d säljer kort och man får inte fiska efter den sista september.

Någon som har bra förslag på metevatten? Nu till hösten är väl i vissa fall brax en möjlighet, så som i hossmo, men annars gillar vi t.ex. Färna, Ruda, Sarv, Björkna och karp. Och sutare såklart, men det brukar ju va slött på hösten.
            Bloggen | Portfolio

Kommentera

Hur lång är fiskesträckan, finns det många swims?
              Inte särskillt lång. Ett 15-tal platser kanske man kan skrapa ihop.

Är det trångt med folk?
              Ibland har det suttit 20-30 pers bara i Kupagölen - vilket närmast kan likställas med en damm i storlek. Det är alltså SJUKT trångt ibland.

Jag har hört att man tp måste hyra fiskeplatser i förhand!?
              Det går inte. Det är bara att åka ner och hoppas på plats. Har haft vänner som suttit ett par dagar och väntat enbart för att få plats...
              -----------

<"))))><

Kommentera

Ursprungligen postat av Peter Larsson
                Hur lång är fiskesträckan, finns det många swims?
                Inte särskillt lång. Ett 15-tal platser kanske man kan skrapa ihop.

Är det trångt med folk?
                Ibland har det suttit 20-30 pers bara i Kupagölen - vilket närmast kan likställas med en damm i storlek. Det är alltså SJUKT trångt ibland.

Jag har hört att man tp måste hyra fiskeplatser i förhand!?
                Det går inte. Det är bara att åka ner och hoppas på plats. Har haft vänner som suttit ett par dagar och väntat enbart för att få plats...
                Hyra och hyra, det gäller ju att man känner ngn som sitter där nere atm, som man sedan kan få "ta över efter" typ.
                sigpic

Kommentera

Hm, ok.. tack för svaren. Någon som har erfarenhet av svartån och emån då? Får man fiska där året om?
                  Bloggen | Portfolio

Kommentera

Hm, ok.. tack för svaren. Någon som har erfarenhet av svartån och emån då? Får man fiska där året om?
                    Vissa sträckor i Svartån är stängd nattetid under vissa delar av året pga kräftfiske. Är det riktigt stor braxen (+5 kilo) du är ute efter så är Svartån inget bra alternativ. Vill du bara fånga brax - oavsett storlek så kan du ha riktigt givande fiske.
                    -----------

<"))))><

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 586 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    408 visningar