Fiska i Vättern? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska i Vättern?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska i Vättern?

Tänkte mig åka till Vättern i veckan och trolla Lax och Röding. har köpt djupriggar, men jag vet inte vilken djup fisken kan tänkas stå på denna tid på året? Ska jag hålla nån speciel hastiget kanske?
    tänkte lägga i båten antingen vid Granvik lr motala, har inte bestämt mig än..

Tacksam för tips

Utgå från Karlsborg, fisken finns från 100 fot och upp till ytan, med bästa fisket mellan 40-70 fot, löja går bra just nu. Kör 1.5-2 knop. Enkelt!
    /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av Pehrson
      Tänkte mig åka till Vättern i veckan och trolla Lax och Röding. har köpt djupriggar, men jag vet inte vilken djup fisken kan tänkas stå på denna tid på året? Ska jag hålla nån speciel hastiget kanske?
      tänkte lägga i båten antingen vid Granvik lr motala, har inte bestämt mig än..

Tacksam för tips

Löpande Vätternyheter, antagligen Sveriges mest uppdaterade gällandes Vättern.
      sigpic

Kommentera

Nordost Flisen på västsidan samt Axstål borde vara intressant.
        Prova en dodger på djupet med tretum Apex bakom lite längre tafs mellan dem.
        Släpp rödingar mindre mängd rödingar i sjön betyder mindre eller ingen lax alls i framtiden!
        Senast ändrad av TAMTAM; 2006-08-21, 17:52.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Löja vid trolling, hmm... det har jag aldrig provat förut faktist. kanske är dags då :P
          Jag ska tänka på rödingbeståndet! Vorre ju synd om det inte fanns någon lax om 5 - 10 år :S

Kommentera

Ja, det kanske gäller att köra lite av varje för att se vad som passar bäst för just den dagen kanske..

Är rea på fiskesaker här i Örebro, så jag passade i alla fall på att köpa på mig lite sådana grejer å prova i alla fall!

Kommentera

Asså, jag fattar inte! Hur får man tag på fisken egentligen??
              Var ute hela dagen igår och trollade konstant. Jag provade djupen 35 - 30 - 25 - 15 (språngskicktet) - 5 m. 4 - 5 spön. jag prövade olika hastigheter, fast den hastigheten som jag tyckte var bra för betet så stod ena riggen 45 grader bakåt :P Jag prövade olika drag. wobbler & skeddrag mest. det var varierande väder ibland sol, ibland målnigt.. ibland blåsigt, ibland vindstilla! jag fiskade nära land och jag fiskade långt från land. det kändes som jag provade allt, men inte en fisk! vad gör jag för fel egentligen, inte första gången... lr e det bara otur?
              Jag var utanför granvik mest.

Kommentera

Du är på fel ställe troligen prova vattnen utanför fästningen i Karlsborg eller runt grundet Flisen prova branterna där riktigt djupt vatten möter grundare, borde funka
                Löja är nog bäst om fisken är riktigt trög utan tvekan men om den är i hugget är det bättre att öka farten och täcka yta med konstbeten tycker jag.
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jag har hört att granvik ska vara ganska bra. men karlsborg ska alltså funka bättre?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X