Fiske i Åre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Åre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Åre?

Någon som bor eller har koll på fisket i Åre trakterna?
    Har nämligen fått tag i en stuga ett par hundra meter ifrån storsjön, man ser Åre "stad?" rakt över.

Har hört att vatten nivån är väldigt låg?

MVH G

Om det är vid Storsjön så har du en hyfsad bit kvar till Åre. Hur som helst, jag var upp till Duved förra helgen och vattnet är ganska lågt men inte så farligt, kanske 2 - 3 dm lägre. Det tas en del fina matfiskar fortfarande men det är ganska långt mellan dem. Här finns lite information att börja med i alla fall: http://fiske.jamtland.se/LSTZ/are.asp

Fortsättningsvis kan jag rekommendera ett besök på Raskens i Duved, Lunkan har bra koll på var det nappar för tillfället: http://www.raskens.com/ Här finns även lite fångstrapporter.

Hittills i sommar har Duvedsälven tydligen varit det bästa området att fiska i, har själv varit upp flera gånger och fått fisk varenda gång om än inget direkt stort, största har legat runt halvkilot för mig. Ska ni fiska Duvedsälven vill jag rekommendera Staa-bron, norra älvstranden vid Karolinermonumentet och golfbanan, lättillgängliga ställen alla tre. Sen kan ni kolla in järnvägsbron i Duved by och vid områdesgränsen nedanför Mullis.

Kommentera

Finns väl Kanadaröding i Storsjön? eller är ja helt ute och cyklar. Hade en kund på jobbet idag som skulle iväg till storsjön.
      "Vi gör det i båten"

"Vi gör det på land"

"Vi gör det med gummi"

"Vi gör det för hand"

Kommentera

Du har Kvissle strömmarna i Mattmar... Dagkort 70:-
        Finns även båt att hyra om man vill.
        Harr fisket harr gått rätt bra på nätterna och det finns grov öring.
        Finns en sträcka för enbart flugfiske.
        Men på andra sidan ön är det lämpligt för spinnfiske och djupare, där finns det större öring. Finns bilväg till båda strömmarna.
        www.teamwengrud.se

Kommentera

Ursprungligen postat av ps
          Om det är vid Storsjön så har du en hyfsad bit kvar till Åre. Hur som helst, jag var upp till Duved förra helgen och vattnet är ganska lågt men inte så farligt, kanske 2 - 3 dm lägre. Det tas en del fina matfiskar fortfarande men det är ganska långt mellan dem. Här finns lite information att börja med i alla fall: http://fiske.jamtland.se/LSTZ/are.asp

Fortsättningsvis kan jag rekommendera ett besök på Raskens i Duved, Lunkan har bra koll på var det nappar för tillfället: http://www.raskens.com/ Här finns även lite fångstrapporter.

Hittills i sommar har Duvedsälven tydligen varit det bästa området att fiska i, har själv varit upp flera gånger och fått fisk varenda gång om än inget direkt stort, största har legat runt halvkilot för mig. Ska ni fiska Duvedsälven vill jag rekommendera Staa-bron, norra älvstranden vid Karolinermonumentet och golfbanan, lättillgängliga ställen alla tre. Sen kan ni kolla in järnvägsbron i Duved by och vid områdesgränsen nedanför Mullis.
          Bockar och bugar för den fina informationen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Xtreame
            Du har Kvissle strömmarna i Mattmar... Dagkort 70:-
            Finns även båt att hyra om man vill.
            Harr fisket harr gått rätt bra på nätterna och det finns grov öring.
            Finns en sträcka för enbart flugfiske.
            Men på andra sidan ön är det lämpligt för spinnfiske och djupare, där finns det större öring. Finns bilväg till båda strömmarna.
            Är 3st som åker, och ingen äger eller har fiskat med flugspö.
            finns det någon möjlighet att få på botten mete i strömmarna? bete?

MVH G

Kommentera

Kör hellre med små spinnare eller spinnfluga.

Kommentera

Ursprungligen postat av ps
                Kör hellre med små spinnare eller spinnfluga.
                Ok. Du vet inget ställe där man kan botten meta? eller är det hopplöst där uppe.?

Kommentera

Det finns flera sjöar och stora sel längs älven där du kan bottenmeta.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X