Suger Fladen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Suger Fladen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Suger Fladen?

Tjenare!

Har varit på Fladen 3 gånger med cirka 5 års mellanrum. Alla 3 gångerna har bara småfisk kommit upp. Är fladen helt utfiskat? Nu på sista turen ropade någon på andra sidan båten att de fått en stor torsk. Jag gick dit och såg en mager stackare som senare visade sig väga 1,2 kg, DAGENS STÖRSTA FISK! Snacka om absurt för en sundsfiskare, här släpper vi tillbaka allt under 1,5kg och allt vi inte själv tänker äta. På fladen bonkades gladeligen bastanta torskar på 0,5kg!

Visst finns det gott om makrill på fladen men det behöver man ju inte pröjsa 470kr för att fånga.

Priset är en fråga för sig. En 8-timmarstur från malmö går på 250kr med Ekeskär och en 8-timmarstur till fladen går på 470kr. Cirka 2 timmars transportsträcka på båda platserna men överlag tror jag Ekeskär kör mer båt. Någon som vet varför priset skiljer så mycket?

Vad tycker ni om fladen? Någon som kör dit med egen båt som har bra fiske? Tråkigt om det är helt utfiskat!

Skitfiske!

Ursprungligen postat av Mikael
    Tjenare!

Har varit på Fladen 3 gånger med cirka 5 års mellanrum. Alla 3 gångerna har bara småfisk kommit upp. Är fladen helt utfiskat? Nu på sista turen ropade någon på andra sidan båten att de fått en stor torsk. Jag gick dit och såg en mager stackare som senare visade sig väga 1,2 kg, DAGENS STÖRSTA FISK! Snacka om absurt för en sundsfiskare, här släpper vi tillbaka allt under 1,5kg och allt vi inte själv tänker äta. På fladen bonkades gladeligen bastanta torskar på 0,5kg!

Visst finns det gott om makrill på fladen men det behöver man ju inte pröjsa 470kr för att fånga.

Priset är en fråga för sig. En 8-timmarstur från malmö går på 250kr med Ekeskär och en 8-timmarstur till fladen går på 470kr. Cirka 2 timmars transportsträcka på båda platserna men överlag tror jag Ekeskär kör mer båt. Någon som vet varför priset skiljer så mycket?

Vad tycker ni om fladen? Någon som kör dit med egen båt som har bra fiske? Tråkigt om det är helt utfiskat!

Skitfiske!

Fladen ligger på västkusten? hörde att det är fiskestopp på torsk nu! bara och inse att fiskebestånden har kollapsat!

Kommentera

Torsk fick man i massor, genomsnittsstorleken var dock cirka 20cm...man blir mörkrädd för mindre. Efter den turen tycker jag nog att det borde vara fiskestopp på fler arter än torsk. Kanske dags att köra sundsmodellen och förbjuda trålning. Gör väll några arbetslösa men det måste det ju vara värt!

Kommentera

helt klart. skapar ju mer jobb om allt går väl.. värdelöst att behålla massa skit pga traditioner. bara för att farfars far yrkesfiskade torsk kan det ju inte vara okej att fortsätta när det är så här.

men det verkar ju hända lite, så om 30år kanske det går att få en och annan torsk igen.. får hoppas

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X