Bra Abborrvatten kring Borås - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra Abborrvatten kring Borås

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra Abborrvatten kring Borås

Tjena!

Är jäkligt sugen på lite ytfiske efter Abborre nu under den varmare årstiden.
    Så långt har det dock varit ganska magert resultat för min del, det är bara i Anten Abborrarna visat intresse för mina ytbeten.

Är det någon här som har ngt tips på bra Abborrvatten runt Borås där det brukar fungera bra med ytbeten?
    Och på vilka plaster i vattnet ska man i så fall söka efter Abborren?

Tack på förhand!
    Mvh:Micke.

Ursprungligen postat av FreeHeeler
    Tjena!

Är jäkligt sugen på lite ytfiske efter Abborre nu under den varmare årstiden.
    Så långt har det dock varit ganska magert resultat för min del, det är bara i Anten Abborrarna visat intresse för mina ytbeten.

Är det någon här som har ngt tips på bra Abborrvatten runt Borås där det brukar fungera bra med ytbeten?
    Och på vilka plaster i vattnet ska man i så fall söka efter Abborren?

Tack på förhand!
    Mvh:Micke.
    Tjena..

Sjön gerdsken i Alingsås är hyffsad när det gäller ytfiske efter abborre. Förra året fick jag väl 7-8 st över kilot. I år har det inte varit lika bra, fått 6-7 över 8hg men ingen över 1000g.

Du är välkommen att följa med om du känner för det..

Kommentera

Ligger ju ganska nära Gbg - PM:a mig om du vill ha fiskesällskap Alltid sugen på att fiska

Kommentera

Ursprungligen postat av _bagarn_
        Tjena..

Sjön gerdsken i Alingsås är hyffsad när det gäller ytfiske efter abborre. Förra året fick jag väl 7-8 st över kilot. I år har det inte varit lika bra, fått 6-7 över 8hg men ingen över 1000g.

Du är välkommen att följa med om du känner för det..
        Det låter ju mkt intresant, är det den sjö man ser från vägen precis när man kommer in i Alingsås från Borås hållet (180:an)?
        Vart kan man köpa fiskekort och vart kommer man intill för att kunna slänga i en biltaksbåt?
        Det skulle vara kul att hänga med på en tur dit jobbar dock ett par veckor till innan semestern tar vid. Slutar inte innan 17:30 men ett kvällsfiske kanske kan hinnas med.

/Micke.

Kommentera

Det låter ju mkt intresant, är det den sjö man ser från vägen precis när man kommer in i Alingsås från Borås hållet (180:an)?
          Vart kan man köpa fiskekort och vart kommer man intill för att kunna slänga i en biltaksbåt?
          Det skulle vara kul att hänga med på en tur dit jobbar dock ett par veckor till innan semestern tar vid. Slutar inte innan 17:30 men ett kvällsfiske kanske kan hinnas med.

/Micke.
          Ja det är den sjön.. Då kommunen äger marken runt sjön så existerar inte fiskekort. Var du skall lägga i din båt är en annan femma. Men det är nog inget problem, bara köra intill sjön, om nu inte båten är för tung..

Fisk77 du är oxå välkommen.. bara det inte är dåligt

Kommentera

Ok det låter ju kanon ska nog inte vara några problem att få i båten den väger bara runt 50kg så den går att släpa en bit.
            Vart i sjön ska man söka fisken finns det några grynnor/branter el liknade som samlar upp fisk eller är det mer strandnära fiske typ vassar osv som gäller?

/Micke.

Kommentera

Ok det låter ju kanon ska nog inte vara några problem att få i båten den väger bara runt 50kg så den går att släpa en bit.
              Vart i sjön ska man söka fisken finns det några grynnor/branter el liknade som samlar upp fisk eller är det mer strandnära fiske typ vassar osv som gäller?

/Micke.
              Det finns en del risvasar på andra sidan sjön... De ligger en bit utanför vassen. Om det är en lugn dag så kan du inte missa alla mörtar som håller på i ytan.. Men de senaste dagarna har de inte huggt lika bra i ytan Men tur att jiggar finns.

Kommentera

Ahha ok tackar för all info skall absolut testas när tillfälle ges.
                Så jigg fungerar när de inte vill bryta ytan riktigt det är ju gött att det finns alternativ. Tycker annars att jigg blivit allt sämre i många vatten skumt men så verkar det vara .. =)?
                Hör gärna av dig om du känner för att ta en ytbetessväng hänger som sagt gärna på i så fall.

Mvh: Micke.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                20 svar
                2 599 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg skyler
                av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                0 svar
                134 visningar