Havsöring från land vid midsommar - omöjligt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring från land vid midsommar - omöjligt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring från land vid midsommar - omöjligt?

Ja, som ämnestiteln säger - är det näst intill omöjligt att landa någon havsöring från land vid den här tiden på året när vattnet börjar bli varmt?

Jag har bil och har lättast att ta mig till Värmdö och södra delen av Skärgården.

Jag har nyligen blivit hooked på fiske igen och är ivrig att få börja kasta bort mina gamla Sandgrävlingar, Ivans och Tobys...

Någon?

Jag brukar inte börja mitt årliga HÖ-fiske förrän i Maj-Juni, dock endast nattfiske (mellan kl. 22-03) men det brukar både vara givande och njutbart. Visserligen nere i Skåne men det borde inte vara ngn skillnad.

Det roliga med nattfisket är ju att småfisken som regel är helt frånvarande så snittvikten bli hög.

Kommentera

Det finns en del fina ställen på värmdö som till och från erbjuder riktigt fint hö fiske under sena sommar nätter.
      http://www.smackibacken.se Resor
      http://puls.smackibacken.se Blogg
      http://www.bindsex.se Flugor

Kommentera

För min del så kunde detta fisket utvecklas ordentligt. Vore kul att se och läsa rapporter om sommarfiske i skärgården. En gissning är att det blir mer fart på öringen när strömmingen går ut igen?

Kommentera

Var ute i sent igår kväll (23.30) och testade nya idéer när plötsligt kokade av öringar. Jag hade bara en stor flutterspoon med jättekroken som jag kastade vilt med, och det blev en del nafsande i alla fall.

Nattfiske efter öring fram till midsommar brukar kunna funka.
          www.utreel.com

Kommentera

Låter jävligt spännande!!

Jag har spekulerat i att HÖ fisket skulle funka under sommarennätterna. Om någon har erfarenhet av detta så skriv lite om det för det är riktigt intressant !!!
            .................................................. ......................
            :popcorn

Kommentera

Framåt sommaren (och faktiskt hela sommaren) kan man hitta öringen strandnära i anslutning till djupt vatten under nätterna.
              BJ@

Kommentera

Pålandsvind som gäller fortfarande?

Kommentera

Intressant ämne, helt klart. Funderat själv över det. Smyga nattetid..Ibland, tex gäddan är det bäst när det borde vara sämst. Typ att det koncentrerar sig nattetid efter lång period att värmebölja...Då kommer de...

Kommentera

Jag pratade med en gammal man som brukar fiska ute vid Fituna vintertid med massor av fångade H-ö bakom sig. HA rekomenderade mig till att pröva fiska havsöring kvällstid vid skansundet när strömmingen är inne. Enligt honom skulle detta var en av de bästa tillfällena att fånga mkt havsöring.
                    Har ett brinnade intresse för UL-fiske och då speciellt Fluga. Fördriver fiske fria dagar med Flugfiske och Spöbyggnad.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 594 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    132 visningar