Lammsjön och kvarnsjön i Nyköpings kommun? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lammsjön och kvarnsjön i Nyköpings kommun?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lammsjön och kvarnsjön i Nyköpings kommun?

Tja!
    Jag undrar om det möjligtvis är någon som vet något om Lammsjön och kvarnsjön vid Siljekrog (E4 mot nyköping) eller om något annat vatten i området.

Är intresserad av all fiskeinformation då tjejen å jag tydligen har tjackat en sommarstuga i området.

PS: Roddbåt ingick i köpet, det är den klart dyraste båt jag har köpt.

Tacksam för svar

Ivman

Har hört att det finns en del skapliga borrar i Lammsjön.(är inte någon direkt stor sjö)
    Vet dock inte hur det är med tillstånd att fiska där.
    Rädda Östersjön
    Byt regering

Kommentera

Dom sjöarna är ju bara att glömma. Dom är så små att du når över på 2 kast ungefär på bredaste stället. Visst, du kan meta abborre mm, men mer duger dom nog inte till.
      Det finns kräftor i Lammsjön också vet jag.
      Kan istället rekomendera Sillen som är ca: 2 mil lång. (Från E4 strax norr om Sillekrog och går ända ner till Gnesta) eller Långsjön som ligger mellan vagnhärad och Gnesta. Det är privatägda vatten båda två, så fiske sker på egen risk. Jag har aldrig blivit bortkörd dock. Har fiskat mycket på Sillen
      Vill du fiska ärligt så rekomenderar jag antingen Trosa ca: 20 minuter från Sillekrog (Edanö och hamnbassängen) eller Frösjön och Klämmingen, ca: 30 minuter från Sillekrog) som är kortfiskevatten. Kostar 20/dygn eller 300/år har jag för mig.
      Kan rekomendera fiskeredskapsaffären i Gnesta som har bra utbud och hyffsade priser.
      Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

Tack för svaren!

Det lät ju inte något vidare men jag får väl prova att mäska upp en plats och provmeta lite.

På visningen såg jag ändå en rullning vid ytan vid den ena sjön.

// Ivman

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 594 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
        0 svar
        132 visningar