Fiska runt fisksätra(östersjön) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska runt fisksätra(östersjön)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska runt fisksätra(östersjön)

Vill lägga en båt ganska nära stan och undrar hur fisket är runt fisksätra då det fanns lediga platser på marinan där.
    Hö, gös, gädda och borre är det jag letar efter...ngn som har erfarenheter av området?

Ursprungligen postat av Unregistered898
    Vill lägga en båt ganska nära stan och undrar hur fisket är runt fisksätra då det fanns lediga platser på marinan där.
    Hö, gös, gädda och borre är det jag letar efter...ngn som har erfarenheter av området?
    Tjejen bodde förut i Fiskis.

Där har jag från land fått både Gädda, HÖ, abborre, inga mängder och inga bestar. En lokal fiskeförmåga där uta har också fått gös och ål.

Från Fiskis tar du dig lätt ut tillbaggensfjärden med ett helt okej gäddfiske (finns nog både gös och havsöring där men har själv aldrig fått). Åt andra hållet så kan du ta dig till värtan som många tycker är ett bra ställe dock inte jag. Det är inte så väldigt långt till Djurgården där det är riktigt skyscht att fiska in mot land.

Om du sen åker någon timme eller två (beronde på hur snabb båt du har så finns det stora å grymma vatten.

Hoppas att detta gav dig någon hjälp.

// Ivman

Kommentera

Ivman har koll . genom stäket bara o sen är det fina HÖ vatten.. finns även mycke Sik där om man skulle vilja prova efter det

själv skulle jag inte Fiska på innsidan vid Duvnäs o Tollare
      utan välja Lilla /Stora Värtan eller Baggensfjärden
      www.andreelures.se

Kommentera

Ok, låter väll ganska hyffsat...lite orolig ang gösfisket som är en favorit bara. Måste ju ha mer än hö-fiske så man har ngt att göra på sommaren
        Får väll fixa ett sjökort och kolla men ngn gösgrynna i närheten måste det ju finnas?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
        20 svar
        2 594 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg skyler
        av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
        0 svar
        132 visningar