Fiske på Jamaica. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske på Jamaica.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske på Jamaica.

Hej!

Åker till Jamaica den 26:nov och hade tänkt det skulle bli 2-3 fisketuren. Har googlat runt lite och hittat en del intressant. Tänkte dock att någon här kanske varit på plats och har lite mer handfasta tips på ex. Bra båtar, vilka arter man ska rikta in sig på denna årstid osv. Alla tips är välkomna.

Vi bor i Lucea.

Tacksam för alla svar!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Upp med denna!

Kommentera

Är nog svårt att få tag i någon som varit i Jamaica och fiskat. Kan tänka mig att det inte är det vanligaste resmålet. Ta med dig ett lättare surfspö så du kan klara dig på egen hand även om du tar någon tur med båt.

Kommentera

På Jamaica fiskar man basstafari och har bra koll på storfiskreggaestrering...
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
          På Jamaica fiskar man basstafari och har bra koll på storfiskreggaestrering...
          Ja, man kan säga att man fiskar i "gräset" haha

Skämt o sido, skall höra med min arbetskamrat om han fiskade när han var på Jamaica förra året. Vet att han gillar dykning och sånt skit. Men han kanske fiskade oxå. Skall höra med han ikväll
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
            Hej!

Åker till Jamaica den 26:nov och hade tänkt det skulle bli 2-3 fisketuren. Har googlat runt lite och hittat en del intressant. Tänkte dock att någon här kanske varit på plats och har lite mer handfasta tips på ex. Bra båtar, vilka arter man ska rikta in sig på denna årstid osv. Alla tips är välkomna.

Vi bor i Lucea.

Tacksam för alla svar!
            Är det Big Game fiske du planerar? Ska du charta en bår så sök på nätet och forum i USA för att få tips.
            Tror det är del trubbel med fisketillstånd etc om man kommer som turist. Dom har en väldig gammaldags byråkrati, så det skulle inte förvåna mig om du behöver hälsa på något ministerium och får ett vackert tillstånd med en massa stämplar för att få fiske själv. Fiskar man via en charterbår står dom troligen för detta.
            Hoppas du får grymt fiske!

/Gustav

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
              Ja, man kan säga att man fiskar i "gräset" haha

Skämt o sido, skall höra med min arbetskamrat om han fiskade när han var på Jamaica förra året. Vet att han gillar dykning och sånt skit. Men han kanske fiskade oxå. Skall höra med han ikväll
              Grymt vore toppen! Gillar att dyka oxo så sådana tips tar ja gärna emot!

Kommentera

Ursprungligen postat av Husse0416 Visa inlägg
                Är det Big Game fiske du planerar? Ska du charta en bår så sök på nätet och forum i USA för att få tips.
                Tror det är del trubbel med fisketillstånd etc om man kommer som turist. Dom har en väldig gammaldags byråkrati, så det skulle inte förvåna mig om du behöver hälsa på något ministerium och får ett vackert tillstånd med en massa stämplar för att få fiske själv. Fiskar man via en charterbår står dom troligen för detta.
                Hoppas du får grymt fiske!

/Gustav
                Hej!

Jo det är framför allt big game jag tänker mig, men det där beror ju lite på säsong.. va därför ja ville kolla! Hade en tråkig upplevelse i Mexiko när jag var där, bokade en båt för riktigt dyra pengar, när man kommer i den säger besättningen att det inte är säsong men att de ska försöka.... vill inte uppleva det igen.

Kommentera

Sorry. Han var tydligen på Barbados. Han dök med några killar som hade dykfirma där men inget fiske
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                  20 svar
                  2 618 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg skyler
                  av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                  0 svar
                  147 visningar