Söderhamns skärgård? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söderhamns skärgård?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söderhamns skärgård?

Hej.
    Är det någon som fiskar i söderhamnsskärgård?
    Jag har tillgång till en mindre plastbåt med motor, men känner inte till några grynnor osv. Nogon som har nått tipps??. Är det någon som brukar fiska i närhetern av Baggsundet så hör av er om ni vill ha en fiske polare. Nästa Fredag planerar jag att åka dit tidigt på morgonen och dra ut.
    Mvh Benny

Hela midsommarfjärden och inre fjärden brukar hålla en hel del hyffsad gädda. Särskilt runt öarna mellan baggsundet och själva fjärden i midsommarfjärden. Sen inne i inre fjärden, idviken eller så står det på kartan, längst in med något som fiskar på en halvmeter eller grundare, djupare gång så får du gräs på... Svart/silver Bomber 15A &16A är beten som brukar leverera. Kasta ända in så det pinglar i stenarna. Eller flytande mellanstorlek av Zalt transparent/lys med svart rygg. Stränder med rak pålandsvind brukar vara överlägsen. Har dock blivit sämre där nu när det är in en yrkesfiskare med nån form av snörpvad varje vår och sopar rent i midsommarfjärden, är väl strömmingen dom vill åt men det tar hårt på alla arter . Fan vet om det är lovligt men dom är dit i alla fall... Det har "fiskats" en hel del ståndkrok på vintern också de senaste åren efter att en fiskuppköpare etablerat sig i Söderhamn. Annars är flaket, längst in i söderhamnsfjärden mot åmynningarna, jäkligt hett den här tiden med jerk/spinn men du behöver båt där med. Tas flera suggor varje vår där på 10 och över.

Skitfiske!

Kommentera

Kolla in Fiskefeber...fin gädda från Söderhamn ;o)

Kommentera

132cm och +15 pannor, http://www.fiskefeber.se/news.php?id=060519.114355 onekligen en drömfisk.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Gargamel
          Hej.
          Är det någon som fiskar i söderhamnsskärgård?
          Jag har tillgång till en mindre plastbåt med motor, men känner inte till några grynnor osv. Nogon som har nått tipps??. Är det någon som brukar fiska i närhetern av Baggsundet så hör av er om ni vill ha en fiske polare. Nästa Fredag planerar jag att åka dit tidigt på morgonen och dra ut.
          Mvh Benny
          jag är kanske ledig nästa fredag benny

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
            132cm och +15 pannor, http://www.fiskefeber.se/news.php?id=060519.114355 onekligen en drömfisk.
            OJ.. nu blev jag inte mindre sugen direkt.

Kommentera

Ursprungligen postat av stigson
              Super,
              Kanske vi skulle åka ner då om det passar
              Jag ska se till att båten är i då.

Kommentera

Ursprungligen postat av apersson69
                Hela midsommarfjärden och inre fjärden brukar hålla en hel del hyffsad gädda. Särskilt runt öarna mellan baggsundet och själva fjärden i midsommarfjärden. Sen inne i inre fjärden, idviken eller så står det på kartan, längst in med något som fiskar på en halvmeter eller grundare, djupare gång så får du gräs på... Svart/silver Bomber 15A &16A är beten som brukar leverera. Kasta ända in så det pinglar i stenarna. Eller flytande mellanstorlek av Zalt transparent/lys med svart rygg. Stränder med rak pålandsvind brukar vara överlägsen. Har dock blivit sämre där nu när det är in en yrkesfiskare med nån form av snörpvad varje vår och sopar rent i midsommarfjärden, är väl strömmingen dom vill åt men det tar hårt på alla arter . Fan vet om det är lovligt men dom är dit i alla fall... Det har "fiskats" en hel del ståndkrok på vintern också de senaste åren efter att en fiskuppköpare etablerat sig i Söderhamn. Annars är flaket, längst in i söderhamnsfjärden mot åmynningarna, jäkligt hett den här tiden med jerk/spinn men du behöver båt där med. Tas flera suggor varje vår där på 10 och över.

Skitfiske!
                Tusen Tack för tippset.
                Nästa Fredag ska det C&R feeta gäddor
                Fiske rapport kommer.

Kommentera

Verkar som att det skiter sig med båten
                  Kanske det går att hyra??? Någon som vet något om det?
                  Mvh Gargis

Kommentera

Ursprungligen postat av stigson
                    Skiter sig med båt hur som helst

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 618 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    147 visningar