Söker ställen i och runt Östersundsområdet att meta id, sarv mört, nån som har nåt bra tips?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mete, Östersund?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ollelnu blev jag nyfiken, vart hittar du sarv vid ammerån?
Har jag iaf hört av ett par stycken som säger sig ha fått dem där, men jag tänkte fara dit och testa snart, man ska ju egentligen aldrig tro på nåt innan man sett det med egna ögon =)Senast ändrad av erik81; 2006-05-18, 08:53.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ollelDu får väl rapportera om du får någon sarv eller inte.
På hemvägen kan du ju stanna till och testa ammerån vid skyttmon, fiska nerströms bron (mårdsjövägen) så borde du kunna lura upp någon id
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ollelNär du ändå är ute och åker så kan du ta en sväng förbi hällesjö och fiska lite brax, i början av juni går dom upp för lek i gransjöån (kvarnvallen)
Kommentera
-
Ja, finns det fler Hällesjö i jämtland? Det finns braxen ända upp till Skällsjön vad jag hört men enklast att komma i kontakt med dom är vid leken nedanför dammen vid kvarnvallen. Ett annat vatten där du kan fiska är Bodsjötjärn som ligger ca 4 km söder om Hällesjö (fiska i nordligaste änden på tjärnen)
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera