Fuengirola - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fuengirola

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fuengirola

Tjenare!

Vid midsommar så åker jag ner med tjejen och hennes familj till Fuengirola och hadde ju självklart tänkt att fiska så mycket som ekonomin tillåter då man inte är en strandliggare direkt.

Har då lite frågor som jag hoppas att någon kan svara på.

1. Fisketurer, finns det många olika "fisketurer" som man kan åka med på? Har enbart snackat med en (Nathans fishing) och han tar ca 84euro för 4tim.

2. Kan man hyra fiskeutrustning någonstans för att fiska själv från land (kvällsfiske från strand)?

Något annat som man absolut MÅSTE spana in?

Tack
    Philip

I fuengirola finns ju fler svenskar än spanjorer så väl på plats borde du kunna höra dig för med dom boende

Kommentera

Kul att ni skall till Fuengirola! Jag skall dit ganska snart och tänkte också fiska lite på plats.

Det finns ett antal olika båtar i hamnen som man kan åka ut med. Dels har du Nathans och dels har du Deans. Sedan finns det någon ytterligare som jag inte minns vad de heter. När vi var där sist så tog de 60 euro för en halvdag och 120 euro för en heldag men priserna kan vara prutbara. Vi åkte ut en halvdag för 40 euro och då ingick lån av fiskeutrustning, en macka och öl.

När det gäller strandfisket så sitter det folk både på stranden och på pirerna och fiskar. Ofta kör de bottenmete efter seabream men även andra arter finns (jag har dock dålig koll på exakt vilka). Det behövs fiskekort för att fiska i havet och det är lite där jag kört fast. Det går, vad jag vet, inte att köpa fiskekort över disk i Fuengirola. Det skall även gå att beställa via nätet på www.telelicencia.com men min spanska var lite för begränsad för det så jag gav upp på det.

Jag har tänkt att åka till "Delegación Territorial de Agricultura, Pesca y Desarrollo Rural en Málaga" och försöka lösa det via dem. Deras adress är:
      Avd. de la Aurora, 47. Edificio Servicios Múltiples. 3ª a 7ª planta.
      C.P.: 29002 - Málaga
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Tack för svaren =) Får skriva ut så mycket man kan och ragga upp en tolk innan man åker

Kommentera

Ursprungligen postat av Elshaug Visa inlägg
          Tack för svaren =) Får skriva ut så mycket man kan och ragga upp en tolk innan man åker
          Är du ute i god tid så går det nog att kirra det mesta

Det finns minst en sportfiskebutik i Fuengirola (namnet finns i en annan tråd här i forumet, hittade den inte just nu tyvärr) och sedan finns Decathlon i ett köpcentrum strax utanför Fuengirola. På Decathlon finns billig fiskeutrustning om du vill ha ett enkelt set att meta lite med.

Meddela gärna hur det går för dig. Vi kommer åka dit flera gånger så all info är högintressant
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
          20 svar
          2 586 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg skyler
          av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
          3 svar
          408 visningar