Fiskekompis i Umeå? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekompis i Umeå?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Pikeforlife
    Okej! Själv har jag riktigt uruselt fiske i älven nu, fiskar där med Gimonäs och lite på Ön. Och har hittils bara fått en gädda på strax över kilot, som tog på en Zalt 14cm Papegoj

Hoppas på bättre lycka till helgen då jag ska börja med Jerkbait. Men har du några ställen som du kan rekommendera i älven?

Mvh
    Vi tog nästan alla fiskar igår på Zalt papegoj, jag körde 19 cm och kompisen med lite vekare spö körde 14 cm. En riktig kanonvobbler och en kanonfärg här i älven.

Som jag skrev tidigare så verkar det finnas hyffsat med gädda i stort sett överallt i älven. Men du måste nog ha båt för att komma åt de flesta av dem.

Att tänka på om du kör sjunkande jerkbaits från land är att det ligger mycket stockar och annan bråte efter stränderna i älven. Lätt att sätta en hel del prylar i botten.
    Senast ändrad av Da_Moose; 2006-05-28, 11:27.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

bwah!! det är inte klenare. he är sötare

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose
        Vi tog nästan alla fiskar igår på Zalt papegoj, jag körde 19 cm och kompisen med lite vekare spö körde 14 cm. En riktig kanonvobbler och en kanonfärg här i älven.

Som jag skrev tidigare så verkar det finnas hyffsat med gädda i stort sett överallt i älven. Men du måste nog ha båt för att komma åt de flesta av dem.

Att tänka på om du kör sjunkande jerkbaits från land är att det ligger mycket stockar och annan bråte efter stränderna i älven. Lätt att sätta en hel del prylar i botten.

Jo, jag har märkt det, har satt en halv förmögenhet wobblers i älven Nu fiskar jag bara grundgående wobblers i älven. Har dock hittat några ställen där det är stock och bråtfritt. Men det är ju en hel del vass.

Umeälvan har ju trots allt använts för att transportera stockar, så det är ju ganska självklart att det finns stockar läng stränderna

Men jag köper en Zalt 19cm Flyt i Papegojfärg imorgon, den ska ju funka väldigt bra att jerka.

Jag får önska dig ett lyckat fiske i framtiden.

Kommentera

Vi var ute en sväng i älven ikväll också. 5 gäddor i båten, 5,2 och 4,3 kg på topp.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Hårdrock !
            [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X