Stor gädda i närke med omnejd? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stor gädda i närke med omnejd?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack för era svar.
    Skagern, Möckeln Alk, ull och Frövettern samt Några sjöar runt Hällefors är vad jag ska rikta in mig på.
    Börjar av olika skäl att kolla upp Torrvarpen och Sörälgen.
    //Cole
    http://sportfisher.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Snapsen
      Teen håller vissa fina bitar, Möckeln med, har själv kämpat med ett antal. Annars så finns det ganska gott med 10+ i Skagern, eller fanns i alla fall på den tiden då jag fiskade där. Å dit är det ju mindre än 15 mil från Ö-o.
      Ahh, Skagern glömde jag ju. Perfekt!
      [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole
        Tack för era svar.
        Skagern, Möckeln Alk, ull och Frövettern samt Några sjöar runt Hällefors är vad jag ska rikta in mig på.
        Börjar av olika skäl att kolla upp Torrvarpen och Sörälgen.
        //Cole
        Och om du ändå är i Ull- och Frövettern kan Alkvettern vara ett alternativ. Vill du ha hotspots på Alkvettern är det bara att skicka ett PM.
        [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Ni har glömt!!!!

Hjälmaren! Denna hemska proppellerätande sjö hyser mycket gädda och har stora "fjärder" med plats för åtskilliga monster!

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderMan
            Hjälmaren! Denna hemska proppellerätande sjö hyser mycket gädda och har stora "fjärder" med plats för åtskilliga monster!
            Hjälmaren har jag också sneglat på men jag vet inte varför men den sjön känns så svår på något konstigt vis.
            Apropå inget, Du som är lite tjenis med Lasse på NS kanske kan tala om vad dansken gör där jämt, är det han som ligger bakom och Lasse "frontar"?
            //Cole

Kommentera

Jag kan inte uttala mig om Hjälmaren som helhet men i mina vikar är det relativt tätt mellan 3-6 kilos och då borde en o annan 10+ finnas där också. nu fiskar jag inte djupt utan håller mig till mina 3-4 vikar och strax utanför.

Teoretiskt så borde ju sjön hysa en hel del stor gädda. Näringsrik, stenrik och massor av vassvikar. Yrkesfiskarna kan ju inte komma åt alla. Båt och sjökort är ett måste. Enkel ramp för båten finns bl.a. vid Hästhagen där min eka ligger.

Jag tänkte ta min första 10+ i Hjälmaren till våren (!). Har en massa semester att ta ut så det passar ju bra i april-maj. Förra året kom 2st 9+ upp så jag närmar mig

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Finns väldigt många bra sjöar runt örebro.. tyvärr så är många av dem svåra att ta sig till och kräver tillstånd.. vet ett par st som har gett riktigt fina gäddor bland annat en gädda på 9.9kg och en abborre på 2.3kg.. men den sjön avslöjar jag inte.. men eftersom att du vill ha sjöar i närke.. Teen är ju en riktigt bra sjö som dem andra sa... Kvismaren kanal.. Väringen.. Frövifors iof kvismaren o frövifors är ju inga sjöar men kvismaren kan du ju iaf lägga i båt och där går det ju en jävla massa feta gäddor. Svartån om du nu vill gå så lågt där har det tagits en del gäddor runt 8-10 kg inte så ofta men dem finns där. Du har ju tiveden inte så långt härifrån också.. sen finns Tysslingen om du lyckas få tillstånd och fiska där.. där vet jag att det går mycke gäddor i 5-8 kg klassen.. Norasjön och Fåsjön har också gett en del fina fiskar.. ajja finns en massa fler men dessa är väl dem som jag vet att det tagis en del fina fiskar i.
                EDIT: kom på nu att Villingsberg har ju Natursjöar med gädda abborre och gös i fiskekort dit kostar 250kr/år.. finns båtramp till nästan alla sjöarna och i några av dem sjöarna har det tagits stora fiskar Www.kedjeasensfisk.se under länken Naturfiske.. :>
                Senast ändrad av DaskeN; 2006-03-15, 23:31.
                "Vi gör det i båten"

"Vi gör det på land"

"Vi gör det med gummi"

"Vi gör det för hand"

Kommentera

Tack för alla svar.
                  Jag har en liten strategi som jag tänker köra efter.
                  Våren blir som vanligt Sottern, inför sommarfisket drar jag upp båten till Hällefors där jag har möjlighet att förvara båten i garage när jag inte är ute med den. Tidig höst blir det nog Alk/Frö/Ullvettern och Sottern igen till senhösten.
                  //Cole

Kommentera

Lite nyfiken bara varför inte Vättern?

Kommentera

Hehe, har väntat på den frågan.
                      Tyvärr kan jag inte ge ett riktigt bra svar, Vättern känns liksom så stort, som att leta efter en nål i .........bara en känsla liksom. Något mindre sjöar känns lättare att lära sig.
                      //Cole

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                      20 svar
                      2 594 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg skyler
                      av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                      0 svar
                      131 visningar