Stor gädda i närke med omnejd? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stor gädda i närke med omnejd?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stor gädda i närke med omnejd?

Jahopp!
    Vilken sjö bortsett från Vättern hyser 10+ gäddor inom en radie 15mil från Örebro räknat? (Om det finns några). Har funderat på några sjöar i Hälleforstrakten men vet inte riktigt.Har även funderingar på Möckeln, vet att det tagits några 10+ där. Tips någon?
    Tacksam för svar:-)

//Cole
    http://sportfisher.se

Ursprungligen postat av Cephalus
    Tiokilos finns det nog i varenda sjö, bortsett från plaskdammarna.
    Troligtvis jupp
    sigpic

Kommentera

Som Cephalus skriver innehåller de flesta sjöar 10+ gäddor. Frågan är om sjön innehåller tillräkligt många för att du ska ha en rimlig chans att fånga en.
      Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Möckeln har visserligen producerat några gäddor över tiostrecket, som de flesta sjöar kan göra, men är inte direkt ett storfiskvatten då dessa fångster inte hört till vardagen.
        [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
          Som Cephalus skriver innehåller de flesta sjöar 10+ gäddor. Frågan är om sjön innehåller tillräkligt många för att du ska ha en rimlig chans att fånga en.
          Precis . . .
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
            Jojo men det borde väl finnas någon sjö som har potential att hysa ett skapligt bestånd av grov gädda? Fast, hur ska en sjö se ut för att skapa möjlighet till grov gädda?
            I min värld så ska de vara djupa, syrerika och mindre näringsrika tror jag att jag läst någonstans. Jag håller på och letar info om Torrvarpen, saxen, Lundsfjärden och Sörälgen. de ligger samtliga i Hällefors området och är skapligt djupa, några har djup ner till 75 m. Jaja, tips någon?
            //Cole
            http://sportfisher.se

Kommentera

Torrvarpen och Sörälgen är två omtalade vatten, bland några i Hälleforstrakten. Hur de är i verkligheten törs jag inte svara på då jag ej prövat dem, men kolla med tex turistbyrån. De brukar nu för tiden veta mer än man tror om fiskevattnen. Eller en lokal redskapshandlare för all del.

Har du båt finns det ju annars ett sjösystem som sträcker sig från Karlskoga ända upp till Filipstad med ett flertal sjöar på rad. Bla Ullvettern SO om Storfors. Där har det dragits en del de senaste åren även om det inte pratats alltför mycket om det. Sjön kan dock vara lite krånglig att fiska, men med ekolod och en gröna kartan löser man det mesta.

Sen inte att förglömma de övriga sjöarna i samma system.
              [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

finns en sjö i Fjugesta trakten som heter Teen, där har jag med flera havt på riktiga krokrätare. den största jag lyckades landa vägde "bara" 9kg men det finns större. sjön är mycket grund och jag brukade fiska vid nordvästra sidan på ett djup av 1 till 3 meter. det har inte fiskats efter gädda i den här sjön på snart 10 år, så nog finns det fisk!

Kommentera

håller med cephalus fin 10 plusare i varge sjö utom små dammarna!
                  Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Teen håller vissa fina bitar, Möckeln med, har själv kämpat med ett antal. Annars så finns det ganska gott med 10+ i Skagern, eller fanns i alla fall på den tiden då jag fiskade där. Å dit är det ju mindre än 15 mil från Ö-o.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 593 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    131 visningar