havsmete havskatt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

havsmete havskatt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• havsmete havskatt

har tänkt mej att köra efter havskatt i vår , men behöver tipps !!!
    har ju inte egen båt och bor i Göteborg , så jag får ta turbåtarna häromkring..

men problemet e ju att jag får svårt att hyra en båt själv (inte alla som gillar havsmete).

de flesta vill ju ha så mycket fisk som möjligt istället för riktat fiske
    nu kommer då frågan om det e några båtar som kör riktat fiske efter havskatt?
    går det (finns ) det ställe som det skulle vara möjligt att fiska från land ??

någon som e intresserad av att hjälpa till att få ihop ett gäng så kan vi hyra båt med erfaren skeppare för riktat fiske efter katt i mej 2006 ,

japp jag längtar efter våren ...

gott nytt på er alla
    sigpic

Är eventuellt intresserad av detta eftersom jag själv funderat på att få med fiskekompisarna med på en sådan tur.

Snackade med en kille på en fisketur här i Malmö, han och några kompisar hade gjort detta, det kostade 800:- och de hade 8 timmars effektivt fiske alltså transportsträckan ut till fiskeplatsen räknades EJ. När de kom in i hamn efter en lyckad tur så sålde de sin fångst, vet inte om detta är något skepparen förmedlar kontakten så att man kan sälja direkt. Men de fick ihop vad resan kostade i stort sett.

Kommentera

katt

kul att intresse redan visats
      som fogelberg säger så kostar en resa med effektiv fiske tid runt 8 tim
      800kr och då är man lämpligtvis inte fler än 6 personer i båten .
      (tar 8 fiskande pers ) utan att för den delen vara trångt.

sedan kan jag då som älskar att äta ställa mej frågande gillar du inte katt ?
      e en delikatess utan dess like !! ok fula som stryk !!men såå goa!....
      kan tänka mej att ta upp intresse anmälningar via mail hkankar2000@yahoo.se
      för att sedan kolla upp mer om priser osv och återkomma och ta det mera praktiska ang datum mm typ 2 månader innan det e dags att agna kroken..

skit fiske på er
      sigpic

Kommentera

Vet inte om det är för långväga, men om våren är det en båt från Lysekil som går en del på det fisket du frågar efter. Du kan köpa dig en egen plats ombord där utan att behöva boka en helt egen tur. Du får ju dock stå ut med okända människor antar jag. Fisket brukar bedrivas i trakterna kring Måseskär.

Här är sidan-----> http://www.oberonfishing.com/

/mvh

Kommentera

Oberon är en båt jag rekomenderar,skepparn kan havskattfisket.Saknar ni någon gubbe så pm;a mig,jag är med på allt havsfiske om jag är hemma. Annars kan du gå med i GHFK,finns många fiskesugna där.
          Senast ändrad av Wreckbender; 2006-01-01, 02:47.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Lambarmannen
            Det låter ju verkligen som sportfiske... Tänk om vi alla skulle börja beta bil å båtsoppan med såld firre, fy fan
            Käkar man inte havskatt och bara vill bända havskatt så ser jag inget fel med att sälja fångsten. Inget man gör dagligen, händer ju inte ens 1 gång om året. Är väl värre med folk som tar upp mört och säljer som agn...
            Ursprungligen postat av girren33
            sedan kan jag då som älskar att äta ställa mej frågande gillar du inte katt ?
            e en delikatess utan dess like !! ok fula som stryk !!men såå goa!....
            kan tänka mej att ta upp intresse anmälningar via mail hkankar2000@yahoo.se
            för att sedan kolla upp mer om priser osv och återkomma och ta det mera praktiska ang datum mm typ 2 månader innan det e dags att agna kroken..
            Vet ärligt talat inte, har aldrig käkat havskisse. Sen ska den hem också, gäller att man har gott om is då.
            Senast ändrad av fogelberg; 2006-01-01, 13:26.

Kommentera

ångkokt katt

efter en blöt nyårsafton så är mat inte det första man tänker på
              men men om man inte testat katt så bör man göra det ...

om man nu ska fundera på om vad man ska göra med fisken efter avslutat fiske
              så kan man kanske tänka på det innan man fiskar , som fogelberg !
              har ju varit på makrillfiske på sommaren och sett folk som tar upp 30 kg makrill
              som sedan ligger å surnar i tunnan innan man kommer hem.

om den inte gör det så gör den det i frysen änndå..

så ska man veta att katt inte är utrotningshotad art , faktum e att den ökat i antal pga att den inte är utsatt för något hårt yrkesfiske ....
              då den endast fångas som bifångst i trålarna , går ju inte tråla i klippskrevor god fortsättning
              sigpic

Kommentera

Lyckas inte få till min inloggning, har alltid strulat med den här satans sidan... .Hursomhelst, om vi försöker skippa alla tröttsamma moralkakor om utfiskning och "det där är inte sportfiske" och kommer tillbaka till grundfrågan så är jag själv inne på precis samma sak som du girren33... Letar efter folk som vill testa att fiska havskatt under våren! Har själv funderat på detta i åratal, men jag tycker Fladenbåtarna har typ noll service och är lite trött på dem och har därför aldrig kommit iväg. Jag tror på Oberon från Lysekil jag. Skicka ett PM till Dräparen, det är jag det, om du tänker göra verklighet av dina planer under april/maj. Jag är vill och kan troligen hänga med, speciellt under helgerna!

Kommentera

Jag bor också i göteborgsområdet och skulle tycka att det skulle vara kul att fiska havskatt. Har aldrig fiskat efter havskatt innan men gör gärna på ett försök. Jag kommer att ha en båt i havet någonstans kring göteborg till våren så om någon kan ställen och så vidare så skulle man kunna åka ut.

Kommentera

Säljer du fisk så är du yrkesfiskare. Är du yrkesfiskare skall du ha fiskelicens och kvot. Har du ej kvot på aktuell art då är du tjuvfiskare. Eftersom du ej för upp rätt art och vikt i loggbok är du svartfiskare. Eftersom du knappast redovisar inkomsten, loggbok och kvotrapporter så är du inte mycket renare i själen än de i programet om svartfiske med torsk

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 591 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    129 visningar